Netflix forsøger sig med nye streaming-pakker: Giver valget mellem dyrere abonnementer eller dårligere vilkår

Streaming-giganten introducerer en ny abonnementstjeneste i udvalgte markeder. Der vil tjenesten enten blive dyrere eller mindre omfattende.

Artikel top billede

Netflix forsøger sig i disse dage med et nyt abonnement, døbt ’Ultra’, der skal bringe nye teknikker som HDR-video og HD-lyd til platformen.

Ultra-pakken er i dag tilgængelig på den italienske variant af Netflix, hvor den introduceres i et højere prisleje: 16,99 euro per måned, svarende til små 130 kroner per måned.

Det skriver netmediet PhoneArena med henvisning til den italienske blog TuttiAndroid.

Selskabet opererer i forvejen med tre niveauer i Italien: Basis, Standard og Premium. De populære streaming-pakker Standard (HD kvalitet) og Premium (4K kvalitet) bliver også stækket med Netflix forsøgsløsninger. I stedet for at kunne streame på henholdsvis to og fire enheder samtidigt, bliver antallet af brugere halveret.

Den billigste streamingløsning får ikke ændret sine vilkår.

Herhjemme tilbyder selskabet de tre abonnementer til henholdsvis 79, 99 og 129 kroner per måned. Skulle Ultra-løsningen finde vej til de danske Netflix-brugere, vil abonnementet givetvis løbe op i over 150 kroner månedligt.

Netflix: 'det er en forsøgsordning'

En talsperson fra Netflix, Smita Saran, siger til CNET at den nye prisstruktur er en forsøgsordning.

”Vi prøver altid nye ting af hos Netflix over både længere eller kortere tid”, forklarer hun og fortsætter:

”I det her tilfælde forsøger vi os med forskellige prispunkter og indholdspakker, for at få et bedre indblik i hvordan brugerne sætter pris på Netflix”.

Her pointerer hun samtidigt, at det ikke er alle brugere, der vil få tilbudt de nye pakkeløsninger samt at pris- og indholdsændringerne fortsat er på forsøgsbasis.

I august 2017 indførte Netflix en prisstigning, som dengang hævede prisen på selskabets Standard og Premium-pakker. Med de nye priser blev begge tjenester hver især 10 kroner dyrere per måned.

En lignende prisstigning blev også indført i juli 2015.

Læs også: Netflix' internationale erobringstogt giver kunder i butikken, men det sker for milliarder af lånte dollars

Annonceindlæg fra Conscia

Få en hurtigere, billigere og mere sikker AI-rejse

Slip for uforudsigelige omkostninger i skyen og opnå fuld datakontrol med en AI-pod, der samler al nødvendig infrastruktur i dit eget datacenter.

Netcompany A/S

Erfaren Linux Operations Engineer

Nordjylland

Formpipe Software A/S

Senior Product Manager

Københavnsområdet

Capgemini Danmark A/S

Security Consultant (GRC)

Københavnsområdet

TD SYNNEX Denmark ApS

Internal Account Manager

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job