Netflix forsøger sig med nye streaming-pakker: Giver valget mellem dyrere abonnementer eller dårligere vilkår

Streaming-giganten introducerer en ny abonnementstjeneste i udvalgte markeder. Der vil tjenesten enten blive dyrere eller mindre omfattende.

Artikel top billede

Netflix forsøger sig i disse dage med et nyt abonnement, døbt ’Ultra’, der skal bringe nye teknikker som HDR-video og HD-lyd til platformen.

Ultra-pakken er i dag tilgængelig på den italienske variant af Netflix, hvor den introduceres i et højere prisleje: 16,99 euro per måned, svarende til små 130 kroner per måned.

Det skriver netmediet PhoneArena med henvisning til den italienske blog TuttiAndroid.

Selskabet opererer i forvejen med tre niveauer i Italien: Basis, Standard og Premium. De populære streaming-pakker Standard (HD kvalitet) og Premium (4K kvalitet) bliver også stækket med Netflix forsøgsløsninger. I stedet for at kunne streame på henholdsvis to og fire enheder samtidigt, bliver antallet af brugere halveret.

Den billigste streamingløsning får ikke ændret sine vilkår.

Herhjemme tilbyder selskabet de tre abonnementer til henholdsvis 79, 99 og 129 kroner per måned. Skulle Ultra-løsningen finde vej til de danske Netflix-brugere, vil abonnementet givetvis løbe op i over 150 kroner månedligt.

Netflix: 'det er en forsøgsordning'

En talsperson fra Netflix, Smita Saran, siger til CNET at den nye prisstruktur er en forsøgsordning.

”Vi prøver altid nye ting af hos Netflix over både længere eller kortere tid”, forklarer hun og fortsætter:

”I det her tilfælde forsøger vi os med forskellige prispunkter og indholdspakker, for at få et bedre indblik i hvordan brugerne sætter pris på Netflix”.

Her pointerer hun samtidigt, at det ikke er alle brugere, der vil få tilbudt de nye pakkeløsninger samt at pris- og indholdsændringerne fortsat er på forsøgsbasis.

I august 2017 indførte Netflix en prisstigning, som dengang hævede prisen på selskabets Standard og Premium-pakker. Med de nye priser blev begge tjenester hver især 10 kroner dyrere per måned.

En lignende prisstigning blev også indført i juli 2015.

Læs også: Netflix' internationale erobringstogt giver kunder i butikken, men det sker for milliarder af lånte dollars

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Andre events | Valby

    CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

    Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Jacob Vildbæk Jensen som Datateknikerelev ved afd. Herning og afd. Rødekro. Han har tidligere beskæftiget sig med tjenerfaget,. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil