Telia havnet i millionslagsmål med to mangeårige leverandører: Kalder ophævelse af kontrakt for 'svineri'

To af teleselskabet Telias mangeårige - men nu tidligere - samarbejdspartnere har stævnet Telia for 153 millioner kroner, efter at Telia har ophævet kontrakter om salg af erhvervsabonnementer. Direktør kalder det 'svineri', men Telia tager det roligt.

Telemarketingfirmaerne Teleworks og Media-Invest er havnet i et millionslagsmål med Telia, som de to firmaer i de seneste 13 år har solgt erhvervsabonnementer for, skriver Børsen.

Telia valgte i begyndelsen af året at afbryde samarbejdet og droppe kontrakten med de to firmaer, men det mener de to selskaber ikke er i orden. Teleworks og Media-Invest har derfor stævnet Telia for i alt 153 millioner kroner.

Sagen er ikke berammet endnu, og det ærgrer administrerende direktør og ejer af Media-Invest, Thomas Rasmussen. Han ejer desuden også Teleworks sammen med Sune Olsen.

"Det er super trist, for stod det til mig, var jeg klar til, at vi stod i retten i morgen, fordi det der er noget svineri," siger han til Børsen.

Telias pressechef Rasmus Avnskjold siger, at det afbrudte samarbejde skyldes forretningsmæssige årsager, og at Telia “har rigtig god grund til at stoppe samarbejdet”.

Han vil ikke over for Børsen sige, om Telia i stedet vil insource den del af forretningen eller overlade salget af erhvervsabonnementer til andre aktører.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital transformation med Microsoft Dynamics 365

Kom og hør om de nye muligheder præsenteret af Microsoft samt en af verdens førende Microsoft-partnere, CGI, der med sin indsigt i forretnings-processer, digital værdiskabelse og teknologi har hjulpet mange virksomheder på vej med deres digitale transformation.

13. november 2018 | Læs mere


CXO roundtable: Digitalisering

Digitalisering, organisering og sikkerhed står højt på dagsordenen – også hos Jesper Riis, som i juni blev kåret til Årets CIO 2018. Til dette eksklusive roundtable kan du møde Jesper Riis og høre nærmere om DSVs digitale rejse og de værktøjer som virksomheden har brugt til at accelere digitaliseringen og høste gevinsterne.

15. november 2018 | Læs mere


Fremtidens it-ressourcer – sådan tiltrækker og fastholder I de bedste medarbejdere.

Danmark kommer til at mangle 19.000 it-specialister frem mod 2030 – og det kommer til at hæmme de danske virksomheders forretningsevne. På konferencen vil du få inspiration til og konkret viden om, hvordan du får fat i og fastholder de bedste it-profiler i et marked med høj efterspørgsel og relativt få ansøgere.

22. november 2018 | Læs mere






Premium
Tech Mahindra forlader sit danske hovedkvarter: Tre tilbageværende medarbejdere flytter på kontorhotel
Det indiske selskab Tech Mahindra forlader sit danske hovedkvarter i Ballerup og er i stedet flyttet på kontorhotel med kun tre medarbejdere. Computerworld har besøgt de forladte lokaler. Se billederne her.
Computerworld
"Så kommer Microsoft og siger, at jeg kan få en milliard kroner, men det ændrer jo ikke mit liv så meget"
"Dengang Microsoft bød på os, var det med blandede følelser, for jeg havde allerede 200 millioner kroner stående i banken. Til gengæld skulle jeg aflevere min spændende virksomhed."
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Manden bag Stack Overflow til softwareudviklere og folk i it-branchen: Disse ting skal du lære, hvis du vil undgå at blive tromlet totalt
Interview: Manden bag Stack Overflow og Trello har en opsang til folk i it-branchen. Her er de kompetencer, som du bare skal tilegne dig nu.
White paper
Kundeservice som et konkurrencevåben
Kundeservice har i mange år været ensbetydende med lange telefonkøer, men i dag er situationen heldigvis helt anderledes. Virksomheder bruger det som et vigtigt konkurrenceparameter, og kunderne forventer ligeledes at få den rigtige hjælp, ellers går de til en anden virksomhed. I dette whitepaper gennemgår vi fem simple trin, der kan give jer vigtige konkurrencefordele.