Foto: Thomas OKke Frahm / Vestas

Derfor skifter Thomas Okke Frahm til Vestas efter blot et år hos Nilfisk: "Det er et af de største it-job i Danmark"

Interview: For en uge siden havde Thomas Okke Frahm første arbejdsdag som CIO hos vindmøllegiganten Vestas. Dermed har han indtaget, det han selv kalder "et af de største it-job i Danmark." Nu arbejder han på en ny it-strategi, der skal være klar om få måneder.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Et indblik i, hvorfor Thomas Okke Frahm har valgt at forlade Nilfisk
  • Og hvorfor han i den forbindelse har sagt ja til at stævne ud for Vestas
767
4 min

For en uge siden skiftede Thomas Okke Frahm vej til arbejde. Fra normalt at sætte kursen sydpå mod Nilfisk i Brøndbyøster, skal den garvede CIO nu til at kigge vestover mod Vestas hovedkontor i Aarhus.

Og selv om der bliver markant længere til arbejde fra hjemmet i Rungsted, så er der ingen tvivl om, at de praktiske udfordringer nemt opvejes af eksklusiviteten i den nye stilling.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Claus Larsen skal som ny landechef skubbe anonyme Atos frem i lyset i Danmark: "Jeg har været i militæret i en del år, så jeg har brug for en plan. Derfor eksekverer vi fra 1. januar på en ny plan"

0 Premium-indhold

Devoteam har ansat 45 konsulenter på et år - kun tre er blevet ansat via jobopslag: "I en konsulentforretning skal der bruges rigtig meget energi på medarbejderne"

0 Premium-indhold

Stor dansk trafik-app indgår fredsaftale med Frank Rasmussen: "Vi har sluttet husfred med Frank Rasmussen. Vi er blevet enige om, at vi passer hver vores butik"

0 Premium-indhold

IBM har taget munden alt for fuld med Watson-satsning i sundhedssektoren - løsningen bliver først helt klar om 10-15 år, mener eksperter

0 Premium-indhold

Tidligere topembedsmand langer ud efter IBM efter kollapset samarbejde med Region H: "Det blev meget kraftigt oversolgt, hvad Watson kunne"


Premium
Claus Larsen skal som ny landechef skubbe anonyme Atos frem i lyset i Danmark: "Jeg har været i militæret i en del år, så jeg har brug for en plan. Derfor eksekverer vi fra 1. januar på en ny plan"
Claus Larsen blev midt i oktober i al diskretion indsat som ny landechef for Atos i Danmark. Han skal nu gøre den franske it-kæmpe ligeså kendt i Danmark, som den er på verdensplan.
Computerworld
Yousee varsler prisstigninger på op til 36 procent - skal være med til at finansiere fiber-udrulning
Yousee varsler prisstigninger på både tv-pakker og bredbånd. Pengene skal blandt andet være med til finansiere fiber-investeringer.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Manden bag Stack Overflow til softwareudviklere og folk i it-branchen: Disse ting skal du lære, hvis du vil undgå at blive tromlet totalt
Interview: Manden bag Stack Overflow og Trello har en opsang til folk i it-branchen. Her er de kompetencer, som du bare skal tilegne dig nu.
White paper
Kundeservice som et konkurrencevåben
Kundeservice har i mange år været ensbetydende med lange telefonkøer, men i dag er situationen heldigvis helt anderledes. Virksomheder bruger det som et vigtigt konkurrenceparameter, og kunderne forventer ligeledes at få den rigtige hjælp, ellers går de til en anden virksomhed. I dette whitepaper gennemgår vi fem simple trin, der kan give jer vigtige konkurrencefordele.