Søren Eismark, underdirektør hos ATP, der står bag Udbetaling Danmark, vil ikke afvise, at Udbetaling Danmark vil søge kompensation hos Netcompany. Foto: Christoffer Lund-Hansen

Udbetaling Danmark skal forhandle om mulig kompensation med Netcompany til efteråret

Interview: Inden årsskiftet står det klart, om Netcompany skal kompensere Udbetaling Danmark for de startvanskeligheder, der har været i forbindelse med det nye boligstøttesystem. "Jeg kan hverken be- eller afkræfte, at vi kommer til at bede om et pengebeløb fra Netcompany," lyder det fra Søren Eismark, underdirektør i ATP, som står bag Udbetaling Danmark.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Få svar på hvornår kompensationsspørgsmålet afgøres
  • Indsigt i hvordan ATP ser forhandlingerne
  • Læs ATP's bud på fordelingen af skyldsspørgsmålet mellem Udbetaling Danmark og Netcompany
1.168
6 min
Netcompany kan muligvis se frem til en ekstraregning fra Udbetaling Danmark til efteråret.

Det nye boligstøttesystem, der hver måned udbetaler boligstøtte til 600.000 hustande i Danmark, gik i luften 27. marts, men der har været en række problemer.

Det erkender Udbetaling Danmark, efter Computerworld har sendt en anmodning om aktindsigt i it-systemet.

Selvom Udbetaling Danmark mener, at lanceringen i store træk er gået, som den skal på trods af udfordringerne, har selskabet haft nogle ekstra omkostninger, som muligvis skal dækkes.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Langt de fleste offentlige myndigheder halter bagefter med it-sikkerheden

0 Premium-indhold

Aldrig er der blevet solgt så mange servere: De største producenter smadrer omsætningsrekord - se listen her

0 Premium-indhold

Virksomheder skal ændre fokus på it-sikkerheden: Se kravene DXC's medarbejdere skal leve op til

0 Premium-indhold

SimCorp shanghajer ny CTO fra Microsoft: Thomas Hejlsberg skal styre milliardvirksomhedens cloud-transformation

2 Premium-indhold

Microsoft har snedig plan for at lokke stædige brugere væk fra Skype for Business: "Når vi vil flytte kunderne, er der som regel to muligheder: Enten er det pisk eller også er det gulerødder"


Premium
Langt de fleste offentlige myndigheder halter bagefter med it-sikkerheden
Langt de fleste offentlige myndigheder er stadig ikke nået i mål med it-sikkerheden, viser en ny undersøgelse fra Digitaliseringsstyrelsen.
Computerworld
Gratis wifi på vej i 15 danske byer: Disse danske byer bliver del af europæisk wifi-initiativ
Femten danske byer er blevet udvalgt til at deltage i et EU-initiativ, der betyder, at borger og turister i byerne i løbet af de kommende år vil få adgang til gratis wifi.
CIO
Tag med på Computerworlds store lederkonference og mød de danske top-CIO'er, som bygger de nye it-afdelinger
Anvendelsen af digital teknologi og organiseringen af it-afdelinger er under radikal transformation. På konferencen Digitaliseringsledelse 2.0 kan du møde de CIO'er fra Bankdata, Adform og Rockwool, som står i spidsen for teknologi-adoptionen.
Job & Karriere
Efter blodrødt regnskab: Nu fyrer Atea 20 medarbejdere i Danmark
Atea fyrer nu 20 medarbejdere. Det sker som en direkte konsekvens af, at den danske forretning er under pres, oplyser selskabets direktør.
White paper
Sådan flytter du din Dynamics løsning i skyen
I dette Whitepaper fokuseres der på hvordan din virksomheds eksisterende Dynamics CRM on-premise løsning kan flyttes i skyen til en Microsoft Dynamics 365 online platform, og hvilke fordele og ulemper der er ved det i forhold til On-premise. Der er i dag bred enighed om, at en online løsning er langt mere omkostningseffektiv og lettere at drifte samtidig med, at den giver betydelig flere fordele i forhold til funktionalitet. Hent dit Whitepaper i dag, og bliv klogere på de næste skridt i processen.