Artikel top billede

(Foto: Netcompany/PR)

Professor om Netcompanys problemramte boligsstøttesystem: "Det er normalt med 1.000 fejl"

Interview: "For mig at se har man foretaget en rigtig vurdering." Det er vurderingen fra ITU-professor Søren Lauesen, der mener, at Netcompany og Udbetaling Danmark har taget den rigtige beslutning ved at gå i drift med det nye boligstøttesystem på trods af en række fejl.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvor mange fejl der normalt er, når store it-systemer lanceres
  • Find ud af hvordan kompensationsspørgsmålet mellem Udbetaling Danmark og Netcompany skal afklares
  • Indsigt i vurderingen af beslutningen om at gå i drift med det nye boligstøttesystem på trods af en række fejl
  • Indblik i hvorfor politikerne gør det svært at lave et it-system uden fejl fra starten
1.167
6 min
Det nye boligstøttesystem, der gik i luften 27. marts, har været ramt af en række problemer.

Udfordingerne omfatter blandt andet for sent udbetalt boligstøtte til 3.000 mennesker, 2.000 ansøgninger, som har overskredet sagsbehandlingsfristen på 13 uger. og en ekstra udgift på

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Medarbejderne fik udleveret badetøfler ved indflytningen: Kom med inden for i IBM Danmarks nye topmoderne hovedkontor

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Cyber-gidselforhandler løfter sløret: Sådan undgår du at blive ramt af den frygtede 'double whammy'

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er de 10 bedste arbejdspladser i den danske it-branche

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sådan har Novo sat AI i arbejde: Læs Computerworlds store temanummer om AI i forretningen

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Tidligere Chr. Hansen-CIO Jens Rasmussen løfter sløret efter exit: Her er mit næste skridt i karrieren