Bryd tavsheden når din virksomhed bliver hacket: “Det er en gave for virksomheder, hvis nogen påpeger en sårbarhed”

Interview: Danske virksomheder skal tale mere åbent om it-sikkerhed, hvis vi skal have succes mod hackerne. Og så skal man hilse det velkommen når en borger påpeger en sårbarhed, mener etisk hacker hos PwC Lone Juul Dransfeldt Christensen.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Hvad en virksomhed bør gøre, hvis nogen henvender sig med en sårbarhed
  • Hvorfor det er vigtigt at sige det højt, hvis man er blevet hacket
805
4:15 min
Der er behov for, at danske virksomheder erkender sårbarheder og taler åbent om dem, når de bliver hacket.

Sådan lyder opfordringen fra Lone Juul Dransfeldt Christensen der er etisk hacker og sikkerheds specialist hos PwC.

Hun mener, at virksomheder skulle være langt mere taknemlige, hvis nogen henvender sig med en sårbarhed i virksomhedens it-systemer.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Frank Rasmussen nægter at afvise Hopper stjæler data fra Saphe: "Vi har masser af servere, så jeg ved ikke, hvad det er, jeg skal afvise"

0 Premium-indhold

Dansk trafik-app-krig eskalerer efter advokatbrev: Frank Rasmussen 'har en server som står og snuser ned i vores server'

0 Premium-indhold

It-projektleder Rolf Foxby kørte sur i de lange kravspecifikationer i Københavns Kommune: Her er hans nye og innovative model

0 Premium-indhold

Ny dansk bog inspirerer medarbejderne til at tage teknologi til sig, men er samtidig den rene gift for it-afdelingen - og derfor bør du læse den

0 Premium-indhold

Frank Rasmussen sender advokater efter stifter af kendt dansk trafik-app: Se brevet fra telerigmandens advokater her


Premium
Frank Rasmussen nægter at afvise Hopper stjæler data fra Saphe: "Vi har masser af servere, så jeg ved ikke, hvad det er, jeg skal afvise"
Interview: Telerigmanden Frank Rasmussen tager endnu en gang til genmæle over for konkurrenten Saphe, der beskylder ham for at stjæle data. Han nægter dog at afvise, at det rent faktisk sker. "Vi har masser af servere, så jeg ved ikke, hvad det er, jeg skal afvise," lyder det.
Computerworld
Windows 10's katastrofe-update: Derfor begyndte den pludseligt at slette brugernes filer
Den seneste Windows 10 opdatering kunne i værste fald slette vigtige filer. Microsoft sætter tal på hvor mange der er berørt af den katastrofale fejl.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Her er syv job-annoncer der overrasker med helt usædvanlige overskrifter
Der er mange ledige it-job i øjeblikket. It-jobbank har her fundet syv spændende stillinger, der har det til fælles, at annoncen har en utraditionel overskrift.
White paper
Syv nemme trin: Sådan leverer du fremtidens digitale kundeservice
Når kunder besøger jer via digitale touchpoints, kan deres rejse godt virke tilfældig og med flere omveje undervejs, men det er vigtigt at slå fast, at for kunden er det én samlet oplevelse. Når den kundeoplevelse byder på udfordringer, så stiger frustrationen hos kunden, og det er et stort problem for jeres forretning. I dette whitepaper gennemgår vi syv simple trin, kan give dig en indsigt i hvordan I tilpasser jer fremtidens kundeservice .