Sådan afgør Lyngby Taarbæk Kommune valget mellem Schultz og KMD: "Der er ingen tvivl om, at det vil være allernemmest bare at blive hos KMD"

Interview: Kampen om at levere det nye fagsystem til Lyngby Taarbæk Kommunes jobcenter står mellem Schultz og KMD, efter KMD har opsagt den nuværende kontrakt tre måneder før tid. Læs her hvordan Lyngby Taarbæk Kommune beslutter sig for, hvilket af de to nye systemer kommunen skal bruge fra årsskiftet.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Se hvilke to systemer Lyngby Taarbæk Kommune skal vælge mellem
  • Læs hvor lang tid processen kommer til at tage
  • Find af hvilke parametre der bliver afgørende for valget af det nye system
  • Indsigt i hvilken form for udbud kommunen vil lave
  • Tjek hvorfor Lyngby Taarbæk Kommune ikke vil vælge den nemmeste løsning
1.104
5:45 min
Ved årsskiftet skal jobcenteret i Lyngby Taarbæk Kommune have fundet og implementeret en erstatning for it-systemet KMD-Opera, som KMD har opsagt tre måneder før kontrakten udløb.

Læs mere her: KMD opsiger aftale om stort it-system med Lyngby-Taarbæk kommune tre måneder før tid: Skal have nyt it-system klar til december

Systemet holder styr på sagsforløbet hos de jobsøgende borgere, herunder hvor længe de har været i et forløb hos kommunen, hvilke kompetencer de har og så videre.

Allerede nu har Lyngby Taarbæk Kommune igangsat processen med at finde afløseren til KMD Opera, og der er to muligheder på markedet:

Enten skal Lyngby Taarbæk Kommune fortsætte med KMD's nyere system Momentum, eller også skal kommunen kaste sig i armene på ny leverandør Schultz, der står bag systemet Fasit.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Tech Mahindra forlader sit danske hovedkvarter: Tre tilbageværende medarbejdere flytter på kontorhotel

0 Premium-indhold

Atos danske landechef færdig: Ny direktør indsat i al diskretion

0 Premium-indhold

Odense Kommunes it-sikkerhedschef stopper efter 24 år i kommunen: Skifter til ministerium

0 Premium-indhold

Lone Bundgaard og Coloplast er midt i stor strategisk it-omstilling: Inviterede Oracle, Salesforce, Microsoft, Veeva og SugarCRM til at komme med bud

0 Premium-indhold

KMD byder konkurrenterne inden for i varmen på ny platform: "Man kan ikke længere overleve på den lange bane ved at lave lukkede systemer"


Premium
Tech Mahindra forlader sit danske hovedkvarter: Tre tilbageværende medarbejdere flytter på kontorhotel
Det indiske selskab Tech Mahindra forlader sit danske hovedkvarter i Ballerup og er i stedet flyttet på kontorhotel med kun tre medarbejdere. Computerworld har besøgt de forladte lokaler. Se billederne her.
Computerworld
"Så kommer Microsoft og siger, at jeg kan få en milliard kroner, men det ændrer jo ikke mit liv så meget"
"Dengang Microsoft bød på os, var det med blandede følelser, for jeg havde allerede 200 millioner kroner stående i banken. Til gengæld skulle jeg aflevere min spændende virksomhed."
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Manden bag Stack Overflow til softwareudviklere og folk i it-branchen: Disse ting skal du lære, hvis du vil undgå at blive tromlet totalt
Interview: Manden bag Stack Overflow og Trello har en opsang til folk i it-branchen. Her er de kompetencer, som du bare skal tilegne dig nu.
White paper
Kundeservice som et konkurrencevåben
Kundeservice har i mange år været ensbetydende med lange telefonkøer, men i dag er situationen heldigvis helt anderledes. Virksomheder bruger det som et vigtigt konkurrenceparameter, og kunderne forventer ligeledes at få den rigtige hjælp, ellers går de til en anden virksomhed. I dette whitepaper gennemgår vi fem simple trin, der kan give jer vigtige konkurrencefordele.