Sådan afgør Lyngby Taarbæk Kommune valget mellem Schultz og KMD: "Der er ingen tvivl om, at det vil være allernemmest bare at blive hos KMD"

Interview: Kampen om at levere det nye fagsystem til Lyngby Taarbæk Kommunes jobcenter står mellem Schultz og KMD, efter KMD har opsagt den nuværende kontrakt tre måneder før tid. Læs her hvordan Lyngby Taarbæk Kommune beslutter sig for, hvilket af de to nye systemer kommunen skal bruge fra årsskiftet.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Se hvilke to systemer Lyngby Taarbæk Kommune skal vælge mellem
  • Læs hvor lang tid processen kommer til at tage
  • Find af hvilke parametre der bliver afgørende for valget af det nye system
  • Indsigt i hvilken form for udbud kommunen vil lave
  • Tjek hvorfor Lyngby Taarbæk Kommune ikke vil vælge den nemmeste løsning
1.104
5:45 min
Ved årsskiftet skal jobcenteret i Lyngby Taarbæk Kommune have fundet og implementeret en erstatning for it-systemet KMD-Opera, som KMD har opsagt tre måneder før kontrakten udløb.

Læs mere her: KMD opsiger aftale om stort it-system med Lyngby-Taarbæk kommune tre måneder før tid: Skal have nyt it-system klar til december

Systemet holder styr på sagsforløbet hos de jobsøgende borgere, herunder hvor længe de har været i et forløb hos kommunen, hvilke kompetencer de har og så videre.

Allerede nu har Lyngby Taarbæk Kommune igangsat processen med at finde afløseren til KMD Opera, og der er to muligheder på markedet:

Enten skal Lyngby Taarbæk Kommune fortsætte med KMD's nyere system Momentum, eller også skal kommunen kaste sig i armene på ny leverandør Schultz, der står bag systemet Fasit.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Banker investerer massivt i AI: Her er de løsninger, der bliver brugt flest penge på

0 Premium-indhold

Gode råd fra Torben Ruberg efter hans 100 første dage som CIO for Maersk Tankers: Sådan kommer du godt fra start som ny-tiltrådt CIO

0 Premium-indhold

Her er Danmarks bedste ERP-virksomhed: På Skomagervej i Vejle driver Aase og Carsten en af Danmarks hemmelige it-succeser

0 Premium-indhold

Nu har alle danske kommuner valgt side i leverandørkrigen mellem KMD og Schultz: Se hvem der har vundet flest kommuner her

0 Premium-indhold

Her er seks alvorlige it-sikkerhedsfejl, som mange virksomheder begår


Premium
Banker investerer massivt i AI: Her er de løsninger, der bliver brugt flest penge på
På verdensplan er banksektoren en af de industrier, der investerer mest i AI-teknologi. Det mærker også Bankdata, der melder om stor efterspørgsel efter særlige typer af løsninger.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Her er syv job-annoncer der overrasker med helt usædvanlige overskrifter
Der er mange ledige it-job i øjeblikket. It-jobbank har her fundet syv spændende stillinger, der har det til fælles, at annoncen har en utraditionel overskrift.
White paper
Syv nemme trin: Sådan leverer du fremtidens digitale kundeservice
Når kunder besøger jer via digitale touchpoints, kan deres rejse godt virke tilfældig og med flere omveje undervejs, men det er vigtigt at slå fast, at for kunden er det én samlet oplevelse. Når den kundeoplevelse byder på udfordringer, så stiger frustrationen hos kunden, og det er et stort problem for jeres forretning. I dette whitepaper gennemgår vi syv simple trin, kan give dig en indsigt i hvordan I tilpasser jer fremtidens kundeservice .