Det re-designede Microsoft Outlook er klar – de første opdateringer sendes ud nu

Microsofts populære Mail-klient Outlook får en større visuel overhaling i de kommende dage og uger.

Artikel top billede

Email-app’en som er en del af Microsofts Office-kontorpakke byder nu på et enklere look, i tråd med det nye designsprog som selskabet løftede sløret for i efteråret. Det skriver The Verge.

Selskabets satser på, at det nye design vil give øget kontrol og grad af brugertilpasning med det nye Outlook. Her vil brugerne i større grad kunne fjerne elementer fra interfacet som ikke benyttes i det daglige.

Resultatet bliver, at det nye Outlook kan skræddersys til at være både uhyre enkelt eller meget funktionsrigt.

Outlooks nye designsprog låner mange elementer fra den eksisterende Outlook app til Android og iOS, hvor Microsoft igennem den seneste tid har eksperimenteret med en mere moderne tilgang til produktivitetssoftware.

Det er samtidig et led i Microsoft overordnede overhaling af Office-pakken som har kørt siden foråret, forud for en endelig lancering i efteråret.

Se også: Microsoft opgraderer Office 365 Home: Understøtter flere brugere og enheder

Foretrækker du det klassiske Outlook-udseende, giver Microsoft dog muligheden for at bevare den tidligere interface ved et klik.

Det nye program vil blive udrullet over de kommende dage og uger hos brugerne. Ønsker du at prøve softwaren nu, er den tilgængelig igennem Microsofts ’Targeted’ program eller igennem Outlook via web.

Det er årets anden store opdatering til Outlook som i foråret fik en stribe nye features til håndtering af møder og fakturaer samt en større grad af synkronisering med mobil-app’en.

Læs om alle nyhederne i det nye Outlook her: Microsofts splinternye Outlook får mange nye funktioner: Vil kunne holde styr på dine fakturaer og møder

Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Sikkerhed | København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

20. januar 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S