Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

TDC-ejeren Macquaries rolle i udbytteskat-sag vækker uro hos de øvrige TDC-ejere: Forlanger redegørelse

TDC-medejeren Macquaries rolle i den store udbytteskattesag vækker bekymring i pensionskassen PKA, der sammen med Macquarie, PFA og ATP ejer TDC.

Det er dybt bekymrende, at den australske kapitalfond Macquarie er blevet nævnt som et af de selskaber, der systematisk har været med til at tømme europæiske skattekasser.

Det mener bestyrelsesmedlem i pensionskassen PKA, Benny Andersen, ifølge ITWatch.

Du kan læse mere om denne sag her: TDC-ejeren Macquarie tiltalt for systematisk at have tømt europæiske statskasser

PKA og Macquarie står sammen med pensionskasserne PFA og ATP bag selskabet DK Telekommunikation, der i foråret købte TDC for 40 milliarder kroner.

Ifølge Benny Andersen er der ikke nogen i selskaberne, der har været klar over Macquaries rolle i udbytteskandalen. Han har nu forlangt en redegørelse fra PKA.

Ifølge ham har selskabet har en liste over firmaer, som det ikke vil samarbejde med.

"Havde et firma på den måde været taget i at spekulere og i skattesnyd, så havde det været på den liste,” siger han til ITWatch.

Macquarie sidder tungt på TDC's bestyrelse. Det kan du læse mere om her: Australske Macquarie sætter sig tungt på TDC's bestyrelse.

Læs også:

Se tilbuds-dokumentet: Her er pensionskassernes tilbud på TDC - kan trække alle TDC's frie reserver ud i udbytte

TDC udnævner ny topchef: Her er afløseren for Pernille Erenbjerg




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: De bedste værktøjer til forankring og automatisering

GDPR er forlængst blevet en del af hverdagen i alle organisationer, og vi kan ikke komme uden om, at det koster dyrt at negligere vigtigheden af det. Det kan være en stor mundfuld at skulle holde styr på regler, håndtering og vedligeholdelse. Derfor sætter vi fokus på forankring og automatisering på denne konference.

02. december 2021 | Læs mere


Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere