Dansk succes-iværksætter forlod Silicon Valley og flyttede hjem til Danmark: Tech-folkene har overtaget San Francisco og det er ikke længere til at holde ud

Under en bytur for få år siden gik det op for den danske Zendesk-stifter Morten Primdahl, at han havde fået nok af Silicon Valley. Han er blot en af mange, der i disse år forlader den internationale tech-verdens epicenter. Men betyder det, at Silicon Valleys tidsalder er forbi?

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Læs historien om, hvordan Zendesk-stifteren Morten Primdahl har sagt farvel til Silicon Valley
  • Få en forklaring på begrebet "Off Silicon Valleying"
  • Morten Primdahl giver sit bud på om Silicon Valley har mistet sin innovationskraft
  • Få en forklaring på hvordan Zendesk forsøger at fastholde sin innovationsevne, selvom virksomheden har været gennem en eksplosiv udvikling
1.450
7:15 min
En aften for få år siden gik det op for Zendesk-stifteren Morten Primdahl, at han havde fået nok af San Francisco.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

It-fagforbund vil trække IBM i retten: "Alle fyringerne strider mod lov om virksomhedsoverdragelse"

0 Premium-indhold

Kritisk infrastruktur er plaget af usikre systemer: “De er afgjort ikke sikre og vil ikke være det de næste mange år.”

0 Premium-indhold

RPA-investeringer i voldsom vækst: "RPA og robotter er lige nu det rene cowboyland"

0 Premium-indhold

Kendt dansk trafik-app nægter at fjerne undersøgelse trods trussel om fogedforbud: "Den her undersøgelse bliver liggende, indtil der kommer en ny"

0 Premium-indhold

Dansk trafik-app sender advokater efter konkurrent, der beskyldes for dobbeltmoral: "Bekrigelse og ballade er bestemt ikke morsomt, men det er desværre nødvendigt"


Premium
It-fagforbund vil trække IBM i retten: "Alle fyringerne strider mod lov om virksomhedsoverdragelse"
Interview: It-fagforbundet Prosa og fagforeningen HK Privat er nu klar til at slæbe IBM i Arbejdsretten. Fagforeningerne mener, at det amerikanske selskab overtræder loven for virksomhedsoverdragelse, når selskabet fyrer op imod 64 af de overdragne medarbejdere fra KMD og Tech Mahindra.
Computerworld
Yousee varsler prisstigninger på op til 36 procent - skal være med til at finansiere fiber-udrulning
Yousee varsler prisstigninger på både tv-pakker og bredbånd. Pengene skal blandt andet være med til finansiere fiber-investeringer.
CIO
Tag med på Computerworlds store lederkonference og mød de danske top-CIO'er, som bygger de nye it-afdelinger
Anvendelsen af digital teknologi og organiseringen af it-afdelinger er under radikal transformation. På konferencen Digitaliseringsledelse 2.0 kan du møde de CIO'er fra Bankdata, Adform og Rockwoll, som står i spidsen for teknologi-adoptionen.
Job & Karriere
Manden bag Stack Overflow til softwareudviklere og folk i it-branchen: Disse ting skal du lære, hvis du vil undgå at blive tromlet totalt
Interview: Manden bag Stack Overflow og Trello har en opsang til folk i it-branchen. Her er de kompetencer, som du bare skal tilegne dig nu.
White paper
Millennials – Kommuniker med den nye generation
Mange virksomheder har en stor udfordring når det gælder Millennials. De er online hele tiden, har sociale medier som omdrejningspunktet i deres hverdag, og har meget høje forventninger til god service. De vægter værdier som tilgængelighed, hurtighed og kontinuitet meget højt, og det skal afspejle sig i den service I som virksomhed yder dem. Det er en del virksomheder slet ikke forberedte på. I dette whitepaper gennemgår vi, hvordan du skal gøre for at kommunikere med den nye generation.