Microsoft køber startup: Skal forbedre Windows 10 og Office 365

Microsoft har købt det amerikanske selskab FSLogix, en virtuel desktop-startup, der skal forbedre virtualiseringen af Windows 10 og Office 365 i skyen.

Artikel top billede

(Foto: Stephen Brashear)

Microsoft har opkøbt startupvirksomheden FSLogix, der skal styrke virtualisering af Office 365 og Windows 10 i Azure.

Det skriver Techcrunch.

"FSLogix er en næstegenerations platform for app-provisionering, der reducerer ressourcer, tid og arbejdskraft, der kræves til at understøtte virtualisering," lyder det fra Brad Andersen, corporate VP hos Microsoft Office 365 og Julia White, corporate VP hos Microsoft.

Læs også: Microsoft Office kan være på kant med GDPR: Ny rapport finder belæg for indsamling af persondata i Office-versioner

Microsoft offentliggjorde tilbage i september Windows Virtual Desktop, der gør det muligt at køre Windows 10 og Office 365 ProPlus via Azure.

Her pegede Microsoft på Citrix, CloudJumper, Lakeside Software, Liquidware, People Tech Group, ThinPrint og FSLogix som de partnere, Microsoft arbejdet sammen med om løsningen.

Med købet af FSLogix' løsning ønsker Microsoft selv at forbedre den virtuelle desktop-oplevelse i forhold til især svartider for Office 365-brugerne.

FSLogix blev etableret i 2013 og har ifølge Crunchbase rejst mere end 65 millioner kroner.

Microsoft oplyser, at købet er gennemført, men ikke hvor mange penge, virksomheden er erhvervet for.

Læs også: Microsoft har i al stilhed trukket lancering af Windows Server 2019/1809 tilbage - nu svæver både Windows 10-opgradering og Server 2019 i det uvisse

Læses lige nu

    Event: Cyber Security Festival 2025

    Sikkerhed | København

    Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og møde mere end 30 leverandører over to dage.

    4. & 5. november 2025 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job