Artikel top billede

Nordisk e-handels-gigant floppede med stor Amazon-satsning: Nu løfter dansk webshop sløret for den gyldne opskrift

Mens konkurrenterne flopper med digitale markedspladser, så mener den store dansk webshop Coolshop, at den har fundet succes-opskriften. Ifølge virksomhedens stifter er der dog en række faldgruber, som man skal styre uden om, hvis man vil drive en succesfuld markedsplads.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indblik i omsætningen på Coolshops markedsplads
  • Bliv klogere på hvor stor en andel af Coolshops omsætning, der i fremtiden skal komme fra markedspladsen
  • Hør hvad der overraskede Coolshop-stifteren Jacob Risgaard, da virksomheden lancerede sin platform
  • Få indsigt i hvilke typiske fejl virksomheder begår, når de prøver at skabe en markedsplads.
1.077
5:30 min
Den norske e-handels-kæmpe Komplett har netop måtte opgive en storstilet satsning på en ny digital markedsplads, som virksomheden et år tidligere udråbte som et værn mod Amazon.

Men hos den danske webshop

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Microsoft klar med nye løfter og særlige produkter til Europa: Se de nye cloud-løsninger og en række særligt udvalgte partnere

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Tre vigtige nedslagspunkter fra Folkemødet: To store temaer overskyggede alt andet

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Står tilbage med regningen: Itm8 taber klagesag over million-kontrakt til Atea med et brag

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Banedanmark udskyder igen kæmpe SAP-projekt efter problemer: Bliver mere end to år forsinket

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Mens andre fravælger amerikanske cloudtjenester, er MobilePay rykket til Microsoft Azure: "Geopolitik er først nu blevet top of mind"