Artikel top billede

Nordisk e-handels-gigant floppede med stor Amazon-satsning: Nu løfter dansk webshop sløret for den gyldne opskrift

Mens konkurrenterne flopper med digitale markedspladser, så mener den store dansk webshop Coolshop, at den har fundet succes-opskriften. Ifølge virksomhedens stifter er der dog en række faldgruber, som man skal styre uden om, hvis man vil drive en succesfuld markedsplads.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indblik i omsætningen på Coolshops markedsplads
  • Bliv klogere på hvor stor en andel af Coolshops omsætning, der i fremtiden skal komme fra markedspladsen
  • Hør hvad der overraskede Coolshop-stifteren Jacob Risgaard, da virksomheden lancerede sin platform
  • Få indsigt i hvilke typiske fejl virksomheder begår, når de prøver at skabe en markedsplads.
1.077
5:30 min
Den norske e-handels-kæmpe Komplett har netop måtte opgive en storstilet satsning på en ny digital markedsplads, som virksomheden et år tidligere udråbte som et værn mod Amazon.

Men hos den danske webshop

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

37.000 danskere modtog alarmerende brev om MitID: Nu lander sagen på ministerens bord

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er datoen: På denne dag lanceres kæmpe Systematic-system til 220 millioner kroner

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Brevpost til fem procent af danskerne kommer til at koste skattevæsenet millioner af kroner

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Carsten Fensholt: Her er mine styrker som ny driftsdirektør i Aeven med 2.000 medarbejdere

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Gamle it-systemer spærrer vejen: Derfor kan danskerne ikke få billigere fødevarer