Netflix hæver prisen igen: Indtægterne skal bruges på mere nyt indhold

Den amerikanske streaming-gigant Netflix hæver endnu engang prisen på sine abonnementer.

Artikel top billede

Fremover kommer de amerikanske forbrugere til at skulle betale endnu mere for at få adgang til den populære stramingtjeneste Netflix.

Den amerikanske streaming-gigant hæver nemlig endnu engang prisen på alle sine tre abonnementsordninger i USA.

Det skriver det mediet CNBC.

Prisstigningen kommer til at lyde på henholdsvis en og to dollar på Netflix' tre typer af abonnementer.

Læs også: Netflix halverer prisen på visse abonnementer - til gengæld skal du droppe fjernsynet

Ifølge CNBC har Netflix valgt at hæve prisen for at kunne tage kampen op mod de mange nye streaming-konkurrenter, som selskabet har fået, vlandt andet Disney og Amazon.

Pengne skal derfor bruges på at producere endnu mere unikt indhold til platformen, som man altså ikke kan finde andre steder.

USA er klart Netflix' største marked med ikke mindre end 58 millioner brugere. Resten af verden udgør lige knap 79 millioner af Netflix' kunder.

Danmark har det dyreste abonnoment

Det er fjerde gang, at de amerikanske brugere oplever at skulle til lommerne for at betale deres abonnement. Senest hævede Netflix prisen i 2017.

Det ser dog ikke umiddelbart ud til, at den nye prisstigning kommer til at overgå priserne for et Netflix-abonnement i Danmark.

En opgørelse over selskabets priser i hele verden i forhold til de indhold der er til rådighed, har nemlig tidligere vist, at de danske forbrugere betaler allermest for deres Netflix-abonnement.

Læs mere her: Danmark har verdens dyreste Netflix-abonnement - nu vil Netflix sænke priserne

Læses lige nu

    Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

    It-løsninger | København V

    Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

    27. maj 2026 | Gratis deltagelse

    KMD A/S

    SAP Solution Specialist

    Nordjylland

    Netcompany A/S

    DevOps Engineer

    Københavnsområdet

    Politiets Efterretningstjeneste

    Datacentertekniker til PET

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S