Netflix hæver prisen igen: Indtægterne skal bruges på mere nyt indhold

Den amerikanske streaming-gigant Netflix hæver endnu engang prisen på sine abonnementer.

Artikel top billede

Fremover kommer de amerikanske forbrugere til at skulle betale endnu mere for at få adgang til den populære stramingtjeneste Netflix.

Den amerikanske streaming-gigant hæver nemlig endnu engang prisen på alle sine tre abonnementsordninger i USA.

Det skriver det mediet CNBC.

Prisstigningen kommer til at lyde på henholdsvis en og to dollar på Netflix' tre typer af abonnementer.

Læs også: Netflix halverer prisen på visse abonnementer - til gengæld skal du droppe fjernsynet

Ifølge CNBC har Netflix valgt at hæve prisen for at kunne tage kampen op mod de mange nye streaming-konkurrenter, som selskabet har fået, vlandt andet Disney og Amazon.

Pengne skal derfor bruges på at producere endnu mere unikt indhold til platformen, som man altså ikke kan finde andre steder.

USA er klart Netflix' største marked med ikke mindre end 58 millioner brugere. Resten af verden udgør lige knap 79 millioner af Netflix' kunder.

Danmark har det dyreste abonnoment

Det er fjerde gang, at de amerikanske brugere oplever at skulle til lommerne for at betale deres abonnement. Senest hævede Netflix prisen i 2017.

Det ser dog ikke umiddelbart ud til, at den nye prisstigning kommer til at overgå priserne for et Netflix-abonnement i Danmark.

En opgørelse over selskabets priser i hele verden i forhold til de indhold der er til rådighed, har nemlig tidligere vist, at de danske forbrugere betaler allermest for deres Netflix-abonnement.

Læs mere her: Danmark har verdens dyreste Netflix-abonnement - nu vil Netflix sænke priserne

Event: Computerworld Summit 2026 - København

Digital transformation | København

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

28. april 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

Huy Duc Nguyen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S