Netflix hæver prisen igen: Indtægterne skal bruges på mere nyt indhold

Den amerikanske streaming-gigant Netflix hæver endnu engang prisen på sine abonnementer.

Artikel top billede

Fremover kommer de amerikanske forbrugere til at skulle betale endnu mere for at få adgang til den populære stramingtjeneste Netflix.

Den amerikanske streaming-gigant hæver nemlig endnu engang prisen på alle sine tre abonnementsordninger i USA.

Det skriver det mediet CNBC.

Prisstigningen kommer til at lyde på henholdsvis en og to dollar på Netflix' tre typer af abonnementer.

Læs også: Netflix halverer prisen på visse abonnementer - til gengæld skal du droppe fjernsynet

Ifølge CNBC har Netflix valgt at hæve prisen for at kunne tage kampen op mod de mange nye streaming-konkurrenter, som selskabet har fået, vlandt andet Disney og Amazon.

Pengne skal derfor bruges på at producere endnu mere unikt indhold til platformen, som man altså ikke kan finde andre steder.

USA er klart Netflix' største marked med ikke mindre end 58 millioner brugere. Resten af verden udgør lige knap 79 millioner af Netflix' kunder.

Danmark har det dyreste abonnoment

Det er fjerde gang, at de amerikanske brugere oplever at skulle til lommerne for at betale deres abonnement. Senest hævede Netflix prisen i 2017.

Det ser dog ikke umiddelbart ud til, at den nye prisstigning kommer til at overgå priserne for et Netflix-abonnement i Danmark.

En opgørelse over selskabets priser i hele verden i forhold til de indhold der er til rådighed, har nemlig tidligere vist, at de danske forbrugere betaler allermest for deres Netflix-abonnement.

Læs mere her: Danmark har verdens dyreste Netflix-abonnement - nu vil Netflix sænke priserne

Netcompany A/S

IT Manager

Nordjylland

KMD A/S

SAP Arkitekt

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Sektionschef for Cyber- og IT-sikkerhedsarkitektur

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S