Artikel top billede

Foto: Jacob Ø. Wittorff (Foto: Jacob Ø. Wittorff)

Nemlig.coms hemmelige algoritme skal skabe Danmarks mest personlige supermarked: "Vi vil være en moderne udgave af den gamle købmand, der kender dig, når du træder ind af døren“

Det danske internet-supermarked Nemlig.com vil erstatte den gammeldags fysiske købmand med en algoritme, der kender kunderne til fingerspidserne. Men hvor langt kan man gå uden at overtræde kundens grænser?

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indblik i hvordan Nemlig.com gør indkøbsoplevelsen mere personlig
  • Få Anne-Sofie Nielsen bud på, hvordan man undgår, at personalisering bliver creepy
  • Find ud af hvor mange it-folk, der egentligt arbejder hos Nemlig.com
1.257
6:30 min
Tre liter mælk, en pakke smør og et rugbrød.

De fleste af os har haft en dosmerseddel med nogenlunde den ordlyd i lommen, når vi har været nede og handle i vores supermarked.

Men kunstig intelligens gør i stigende grad denne slags sedler overflødige. Moderne webshops bliver nemlig hele tiden bedre til at forudse dine næste indkøb.

Det er en af de ting, som de arbejder målrettet med hos det danske internet-supermarked Nemlig.com.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Danske myndigheder skal slippe alt, hvad de har i hænderne og patche nu: Hackere udnytter alvorlige sårbarheder i Ciscos firewalls

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Skruer op for AI: Sådan vil Niras anvende medarbejder-data og AI til lønregulering og stress-håndtering

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Microsoft skruer op for CPU-krav til den næste version af Windows 11: Færre brugere kan nu opdatere

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

BEC varsler prisstigninger for sine kunder: Medarbejderne skal have mere i løn

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Atea starter året katastrofalt: Salget falder med en halv milliard - overskud er vendt til underskud