Artikel top billede

Foto: Jacob Ø. Wittorff (Foto: Jacob Ø. Wittorff)

Nemlig.coms hemmelige algoritme skal skabe Danmarks mest personlige supermarked: "Vi vil være en moderne udgave af den gamle købmand, der kender dig, når du træder ind af døren“

Det danske internet-supermarked Nemlig.com vil erstatte den gammeldags fysiske købmand med en algoritme, der kender kunderne til fingerspidserne. Men hvor langt kan man gå uden at overtræde kundens grænser?

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indblik i hvordan Nemlig.com gør indkøbsoplevelsen mere personlig
  • Få Anne-Sofie Nielsen bud på, hvordan man undgår, at personalisering bliver creepy
  • Find ud af hvor mange it-folk, der egentligt arbejder hos Nemlig.com
1.257
6:30 min
Tre liter mælk, en pakke smør og et rugbrød.

De fleste af os har haft en dosmerseddel med nogenlunde den ordlyd i lommen, når vi har været nede og handle i vores supermarked.

Men kunstig intelligens gør i stigende grad denne slags sedler overflødige. Moderne webshops bliver nemlig hele tiden bedre til at forudse dine næste indkøb.

Det er en af de ting, som de arbejder målrettet med hos det danske internet-supermarked Nemlig.com.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

”Hver eneste dag tænker jeg, at du ikke finder nogen udsigt i verden, der er mere sindssyg end den, som jeg har på mit kontor”

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ny Microsoft-direktør: Efterspørgslen for AI på det danske marked er det vildeste, jeg har oplevet

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Top 100: Her er Danmarks dygtigste it-forhandlere lige nu: Se hele listen

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Netcompany ansætter ny landechef i Sverige

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Danske Better Collective har udviklet sin egen AI-bot ”der forstår hele compliance-frameworket”