Artikel top billede

Foto: Jacob Ø. Wittorff

Nemlig.coms hemmelige algoritme skal skabe Danmarks mest personlige supermarked: "Vi vil være en moderne udgave af den gamle købmand, der kender dig, når du træder ind af døren“

Det danske internet-supermarked Nemlig.com vil erstatte den gammeldags fysiske købmand med en algoritme, der kender kunderne til fingerspidserne. Men hvor langt kan man gå uden at overtræde kundens grænser?

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indblik i hvordan Nemlig.com gør indkøbsoplevelsen mere personlig
  • Få Anne-Sofie Nielsen bud på, hvordan man undgår, at personalisering bliver creepy
  • Find ud af hvor mange it-folk, der egentligt arbejder hos Nemlig.com
1.257
6:30 min
Tre liter mælk, en pakke smør og et rugbrød.

De fleste af os har haft en dosmerseddel med nogenlunde den ordlyd i lommen, når vi har været nede og handle i vores supermarked.

Men kunstig intelligens gør i stigende grad denne slags sedler overflødige. Moderne webshops bliver nemlig hele tiden bedre til at forudse dine næste indkøb.

Det er en af de ting, som de arbejder målrettet med hos det danske internet-supermarked Nemlig.com.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Top-CIO Niels Keller-Larsen stopper hos Haldor Topsøe efter seks år på posten: "Det har været på vej et stykke tid"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sorø Kommune slipper for at betale million-erstatning til dansk it-selskab efter ulovlig tildeling af it-kontrakt til KMD

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Cyberkriminelle går ofte efter disse fem sårbarheder som har stået åbne i flere år: Har du husket at patche?

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Disse selskaber vil de danske it-folk helst arbejde for: Google mister førstepladsen for første gang i 10 år - se listen her

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Danske Egiss med Jesper Ravn i spidsen køber Scriptor Technology efter flere års underskud