Mobilepay sender ved fejl besked til 1,6 millioner brugere

En menneskelig fejl betød, at 1,6 millioner Android-brugere fik en fejlbesked med titlen "The message". Det har forårsagede et nedbrud, hvor Mobilepay fik så overbelastede systemer, at mange brugere ikke kunne logge på tjenesten.

Artikel top billede

En fejlbesked med titlen "The message" er blevet sendt til 1,6 millioner Android-brugere.

Det oplyser Peter Kjærgaard, der er pressechef hos Mobilepay, til Børsen.

"En helt almindelig menneskelig fejl er skyld i, at vi er kommet til at sende denne besked ud til Android-brugerne. Det er noget, vi selv er kommet til, det har intet med hacking at gøre," siger han til Børsen.

De 1,6 millioner fejlbeskeder svarer til, at omkring 40 procent af de omkring fire millioner Mobilepay-brugere i Danmark har modtaget beskeden.

Mobilepay er oppe at køre igen, men Mobilepays systemer var i en overgang så overbelastede, da beskeden fik mange brugere til at forsøge at logge på tjenesten på samme tid.

Om fejlbeskeden har reference til den kendte sang "The message" af Grandmaster Flash and the Furious Five vides på nuværende tidspunkt ikke.

Læs også: Mobilepay har i al hemmelighed lanceret ny funktion

Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

Digital transformation | Aarhus C

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

21. april 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil