Dansk cloud-selskab indgår driftsaftale på tocifret millionbeløb med DSB

Det danske cloudselskab Cloudeon har indgået en tre-årig aftale på to-cifret millionbeløb med DSB.

Artikel top billede

Det danske cloud-selskab Cloudeon har landet en driftsaftale på et tocifret millionbeløb med DSB. Det skriver it-mediet Itwatch.

Aftalen betyder, at Cloudeon skal sikre driften af DSB’s cloud i løbet af de næste tre år, og aftalen er ifølge Itwatch indgået under SKI's rammevilkår.

"Grundlæggende kan vi med cloud gøre DSB i stand til at introducere nye, moderne services hurtigere – til en lavere pris end tidligere. Og så åbner skyen op for helt nye teknologiske muligheder i alt fra machine learning til datalake. Vi glæder os til at komme i gang," siger, Søren Dandanell Nielsen, medstifter og ansvarlig for forretningsudvikling hos Cloudeon, til Itwatch.

Læs også: 12 it-virksomheder godkendt til stor SKI-aftale til 720 millioner kroner

Fik stor investering fra TDC

Cloudeoen, der blev stiftet i 2016, og dermed er en relativ ny spillet på den danske cloud-scene, fik sidste år en investering på et to-cifret millionbeløb fra telegiganten TDC, som opkøbte 40 procent af selskabet.

I forbindelse med handlen åbnede Cloudeons stifter og direktør, Frank Mogensen, samtidig for, at TDC vil have mulighed for at overtage hele selskabet.

"Det (at overtage Cloudeon red.) vil TDC have en mulighed for. Forstået på den måde at resten af Cloudeon kan sælges på et eller andet tidspunkt jævnfør vores overenskomster. Men det ligger ikke i de aktuelle kort, at TDC køber resten," sagde Frank Mogensen til Computerworld.

Læs også: Cloudeon-stifter efter TDC-opkøb: Ikke urealistisk at TDC kan overtage hele forretningen

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Andre events | København Ø

People Tech 2025 – hvor HR møder IT

Deltag og oplev, hvordan People Tech 2025 kan gøre HR til en nøglespiller i fremtidens forretningsstrategi.

Infrastruktur | Frederiksberg

Roundtable: Hybrid og cloud – sikre og strategiske it-valg i en ustabil verden

Eksklusive danske digitale ledere mødes til rundbordssamtale om balancen mellem fart, sikkerhed og compliance. Hør hvordan CIO’er bygger robuste hybrid cloud-strategier, der skaber reel forretningsværdi og styrker modstandskraften.

Sikkerhed | København

Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse