Dansk cloud-selskab indgår driftsaftale på tocifret millionbeløb med DSB

Det danske cloudselskab Cloudeon har indgået en tre-årig aftale på to-cifret millionbeløb med DSB.

Artikel top billede

Det danske cloud-selskab Cloudeon har landet en driftsaftale på et tocifret millionbeløb med DSB. Det skriver it-mediet Itwatch.

Aftalen betyder, at Cloudeon skal sikre driften af DSB’s cloud i løbet af de næste tre år, og aftalen er ifølge Itwatch indgået under SKI's rammevilkår.

"Grundlæggende kan vi med cloud gøre DSB i stand til at introducere nye, moderne services hurtigere – til en lavere pris end tidligere. Og så åbner skyen op for helt nye teknologiske muligheder i alt fra machine learning til datalake. Vi glæder os til at komme i gang," siger, Søren Dandanell Nielsen, medstifter og ansvarlig for forretningsudvikling hos Cloudeon, til Itwatch.

Læs også: 12 it-virksomheder godkendt til stor SKI-aftale til 720 millioner kroner

Fik stor investering fra TDC

Cloudeoen, der blev stiftet i 2016, og dermed er en relativ ny spillet på den danske cloud-scene, fik sidste år en investering på et to-cifret millionbeløb fra telegiganten TDC, som opkøbte 40 procent af selskabet.

I forbindelse med handlen åbnede Cloudeons stifter og direktør, Frank Mogensen, samtidig for, at TDC vil have mulighed for at overtage hele selskabet.

"Det (at overtage Cloudeon red.) vil TDC have en mulighed for. Forstået på den måde at resten af Cloudeon kan sælges på et eller andet tidspunkt jævnfør vores overenskomster. Men det ligger ikke i de aktuelle kort, at TDC køber resten," sagde Frank Mogensen til Computerworld.

Læs også: Cloudeon-stifter efter TDC-opkøb: Ikke urealistisk at TDC kan overtage hele forretningen

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly