Whatsapp-stifter tjente 125 milliarder på at sælge app'en til Facebook: Nu opfordrer han til at man sletter sin Facebook-konto

Medstifteren af den populære beskedtjeneste Whatsapp kommer nu med en kontroversiel opfordring. Slet Facebook. Udtalesen kommer efter, at stifteren har solgt beskedtjenesten til netop Facebook.

En af stifterne bag den populære besked-app whatsapp, Brian Acton, opfordrer nu til, at man sletter sin Facebook-konto.

Udtalelsen er kontroversiel fordi Acton var med til at sælge Whatsapp til netop Facebook i 2014 for 19 milliarder dollar, eller hvad der svarer til 125 milliarder kroner.

Det skriver Buzzfeed.

Opfordringen fra Brian Acton kommer sammen med en bredside til Facebooks forretningsmodel, som den tidligere Whatsapp direktør mildest talt ikke er begejstret for.

Desuden forsvarer medstifteren salget til Facebook, selvom han ikke er glad for den virksomhed, der købte hans selskab.

"Jeg havde 50 medarbejdere, og jeg var nødt til at tænke på dem og de penge de ville få ud af det her salg. Jeg var nødt til at tænke på vores investorer. Jeg havde ikke fuld autoritet til at sige nej, hvis jeg ville," forklarer han ifølge det amerikanske medie.

Facebook annoncerede tidligere på året, at man vil smelte Whatsapp sammen med Instagram, som virksomheden også ejer.

Ifølge Facebook vil de fortsætte under hver deres navn og ‘look & feel’ - også efter at de er blevet forbundet via den samme messaging-platform eller protokol.


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Edgemo A/S
Salg af hardware, software, konsulentydelser og services inden for virtualiseret infrastruktur, cloud, datacenteret og unified communication.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
FutureLegal

FutureLegal giver dig viden og inspiration til at imødegå fremtiden for juridiske ydelser.

28. maj 2019 | Læs mere


Intelligent proces automatisering – et vigtigt værktøj til digitalisering

Med smart sammenkobling af de ‘dumme’ softwarerobotter, procestyrings-teknologi og avanceret machine learning, har du mulighed for at skabe selvlærende robotter, der er i stand til automatisk at forbedre sig. Teknologien hedder IPA - intelligent process automization. Kom og hør om anvendelsesmulighederne - og de fem teknologier, der ligger bag IPA.

28. maj 2019 | Læs mere


Microsoft Azure: Få det maksimale ud af din cloud-platform

Azure er en af de mest populære cloud-platforme, og Microsofts løsning rummer da også mange spændende muligheder og konkrete værktøjer, der kan hjælpe din virksomhed. Kom godt i gang med at udnytte Azure ved at deltage på dette formiddagsseminar.

06. juni 2019 | Læs mere





mest debaterede artikler

Premium
Se listen: Disse ti selskaber misbruges mest i mailsvindel
Kendte brands over hele verden misbruges hver dag i svindel-mails til at narre penge og oplysninger ud af virksomheder. Men hvilke virksomhedsnavne er de mest populære at misbruge? Se hele listen her.
Computerworld
TDC ruller fiber ud til flere tusinder husstande - tilbyder gratis opkobling på disse adresser
TDC går i gang med fiber-udrulning til 2.500 husstande på Fyn og Sjælland. Se hvilket husstande, der snart får mulighed for at koble sig på.
CIO
CIO Jesper Riis fra DSV: Sådan arbejder jeg med governance så omkostninger og kompleksitet kan begrænses
Der er dømt stram governance hos Jesper Riis, CIO for verdens femtestørste transportvirksomhed. Men det er samtidig en betingelse for innovationen slår han fast. Hør mere om ledelse, performancekultur og vision hos globale DSV med de danske rødder.
Job & Karriere
"Vi var fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet. "
"Da jeg var færdig med PhD´en så var vi fem mennesker, der fik 400 millioner kroner, et lokale på 12 m2 og et stempel fra Undervisningsministeriet. Så skulle vi bare have et nyt universitet op og køre på seks måneder. Det kalder jeg mit første start-up. Det blev til IT-Universitetet."
White paper
5 ting vi lærte da vi byggede en chatbot til kundesupport
Gennembrud med AI, machine learning og voice recognition, har gjort det muligt at lave virkelighedstro ”menneske til maskine” interaktioner via chatbots. Hos firmaet Cirklum har de for ganske nyligt startet rejsen med at bygge en chatbot, til et firma med over 15 millioner aktive brugere, og hvis vi leger med tanken om at hver eneste af de brugere stillede bare ét spørgsmål, så skulle der som minimum forberedes 15 millioner svar, som er klar til at blive sendt med det samme. Det behøver vi vist ikke nævne er rigtig mange. Den læring der er kommet ud af det lille eksperiment, har vi samlet i dette white paper, så du kan være bedst muligt forberedt til at lancere en chatbot. Hvis du og dit firma allerede har en, så kan du måske blive inspireret til at forbedre jeres. God læselyst!