Danskernes klager til Teleankenævnet blev halveret i 2018 - men ikke alle blev behandlet: "Sagsbehandlingstiden er fortsat ikke tilfredsstillende"

Danskerne klagede mindre til Teleankenævnet i 2018 end i 2017, men sagsbehandlingstiden er stadig for lang. TDC er det selskab, som både flest mobilkunder og internetkunder klager over.

Artikel top billede

I 2018 blev antallet af nye klager til Teleankenævnet næsten halveret fra 612 i 2017 til 356, men Teleankenævnet nåede kun at behandle 227 af dem.

Det betyder også, at Teleankenævnet nu har overført 190 sager til 2019.

Dermed har Teleankenævnet trods alt formået at nedbringe antallet af klager, der overflyttes til det efterfølgende år, da Teleankenævnet i 2017 overflyttede 272 sager til 2018.

Det fremgår af Teleankenævnets årsberetning for 2018, hvor det samtidigt bliver slået fast, at "sagsbehandlingstiden fortsat ikke er tilfredsstillende."

"Sagsbehandlingstiden er fortsat ikke tilfredsstillende, og meget af 2018 er gået med at behandle det meget store antal klager, der kom ind i 2017," står der i årsberetningen.

Læs også: Teleankenævnet undsiger EU-Kommissionen: Det er helt i orden, at EU-roaming giver danskerne højere mobilregninger

TDC topper liste over klager

TDC er det selskab, som både flest mobilkunder og internetkunder har klaget over til Teleankenævnet i 2018.

TDC har fået 66 klager fra mobilkunderne, hvilket svarer til 41 procent af alle de mobilrelaterede klager.

Telenor tegner sig for 54 af de mobilrelaterede klager, hvilket udgør en procentdel af mobilklagerne på 33,5 procent.

Også når det kommer til klager over internetudbydere, topper TDC.

Her står der 'TDC' på 45 ud af de 71 internetrelaterede klager, som er indberettet til Teleankenævnet.

Det svarer til lidt over 63 procent.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Conscia

    Internettets smutveje er smarte – men hvad gør I for at sikre dem?

    Det er fristende at spare tid med lækre internetapps og GenAI. Men pas på. Uautoriseret brug risikerer at underminere hele forretningsgevinsten.

    Folkekirkens Nødhjælp

    ERP IT System Owner

    Københavnsområdet

    KMD A/S

    SAP Arkitekt

    Københavnsområdet

    Epona A/S

    IT Support Specialist

    Sydjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Marck Stadel Klaris som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Nyt job
    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S