Artikel top billede

Kendt it-mand har tabt 900 millioner kroner på bitcoin i fejlslagen investering

Stifteren af den japanske gigant Softbank har tabt næsten 900 millioner kroner på en heftig investering i bitcoin.

130 millioner dollar. Eller hvad der svarer til næsten 900 millioner kroner.

Så meget måtte grundlæggeren af den japanske gigant Softbank, Masayoshi Son, vinke farvel til af sin personlige formue på grund af en fejlslået investering i bitcoin.

Ifølge Wall Street Journal investerede den rige japaner det anseelige beløb i bitcoin i netop den periode, hvor prisen på kryptovalutaen toppede.

Det var i efteråret 2017, hvor bitcoin-kursen kortvarigt rundede 20.000 dollar, hvorefter den eksploderede og dykkede meget kraftigt.

Det kan du læse mere om her: Festen slut for bitcoin: Er dykket 62 procent siden december

Ifølge avisen blev investeringen foretaget på anbefaling af en forretningsforbindelse, der solgte sit selskab til Softbank i 2017.

Masayoshi Son er Japans rigeste person, og han er kendt for sine meget store investeringer, der har medført både store gevinster og store tab.

Han har således tjent kassen på sine tidligere investeringer i Amazon, men er samtidig kendt som den person i verdenshistorien, der har tabt flest penge - nemlig under dotcom-krisen, hvor hans formue skrumpede med mange milliarder dollar.

Softbank med hovedkvarter i Tokyo ejer dele af blandt andet Sprint, Alibaba, Yaho Japan, Uber, Didi Chuxing, Nvida og en række andre tech-firmaer.

Læs også: Mystisk kæmpeordre fik bitcoin-kursen til at stige voldsomt




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Byg digitale løsninger omkring dit kerneprodukt og styrk konkurrenceevnen

Stadig flere virksomheder tænker digitale løsninger ind i deres samlede produktportefølje. De sælger ikke ”kun” komponenter og fysiske produkter, men styrker det samlede produktkatalog med services, der f.eks. giver indsigt i ydeevne og udnyttelse af enhederne – og som gør vedligehold langt mere kosteffektivt og rettidigt. Derfor sætter vi fokus på, hvordan du bygger eller optimerer cloudbaserede løsninger, der komplementerer dit kerneprodukt.

21. marts 2023 | Læs mere


Computerworld Cyber Briefing

Én gang om måneden leverer Computerworld Event et 30 minutters Cyber Briefing, hvor du får overblik over de mest aktuelle angreb, største trusler og tendenser samt giver dig gode råd, der kan implementeres direkte i din it-sikkerhedsafdeling. Tema: Hvor står Danmark i forhold truslen fra DDoS?

22. marts 2023 | Læs mere


Datadrevet forretning 2023

Gennem inspirerende oplæg fra personer, der – på egne eller andres vegne – har formået at udnytte data til at sikre en kant til konkurrenterne, bliver du inspireret til, hvordan din organisation kan lykkes med at høste gevinsterne gennem målrettet investering i databaseret innovation og udvikling og om, hvordan man i praksis spotter potentialet i og værdien af data.

23. marts 2023 | Læs mere