Artikel top billede

(Foto: Fotograf Sine Fiig Læssøesgade 14,bagh.3sal 2200 København N. mail:fotograf@sinefiig.dk mobil:21492627 / Sine Fiig)

Antallet af GDPR-sager er er steget med 150 procent hos Datatilsynet efter det første år: Nyansættelser er det største problem

Interview: Ét år efter GDPR trådte i kraft har Datatilsynet haft særdeles travlt. Det har dog ikke været penge, der har manglet men derimod mangel på medarbejdere, som Datatilsynet særligt kæmper med.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Læs hvordan det første år efter GDPR har været for Datatilsynets Direktør
  • Svar på om Datatilsynet selv mener, at man mangler ressourcer til at kunne klare opgave
  • Læs hvad det største problem har været for Datatilsynet de seneste 12 måneder
983
5 min
25. maj markerede årsdagen for EU's persondataforordning, som må siges at have givet danske virksomheder og organisationer en del mere arbejde.

Det samme er tilfældet i Datatilsynet, hvor antallet af klager, som Datatilsynet skal behandle, er steget med 150 procent i løbet af det seneste år, og antallet bliver ved med at stige.

“De første 12 måneder har været travle, men fantastiske. Selvfølgelig travle fordi vi har haft mange sager og forespørgsler, men det har været godt forstået på den

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter