Artikel top billede

Interxion-nedbruddet ramte kritisk infrastruktur og 54 kommuner: Her er detaljerne og kundernes reaktion og krav

Sidste søndags store nedbrud i Interxions datacenter i Ballerup fik vidtrækkende konsekvenser. Kristisk infrastruktur som NemLog-in og samfundskritiske systemer hos DSB fik en mavepuster, og en masse kommuner og borgere måtte bruge mandagen på dobbeltarbejde. Læs om detaljerne og kundernes ønsker og krav.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Overblik over de ramte virksomheder og systemer
  • Detaljer om, hvordan DSB blev ramt
  • NNIT's overvejelser og plan for failover eller genstart
  • Tre kommuners reaktion og ønsker for Schultz Fasit
1.061
5:30 min
Interxion-nedbruddet søndag 30. juni ramte tusindvis af servere og dermed blev en sværm af både store og små it-systemer ramt.

Det gav arbejde til en hel hær at it-teknikere, men det ramte også en masse borgere og ansatte i virksomheder og det offentlige.

Det kan du læse mere om her:
Kæmpe-nedbrud hos Interxion har ramt danske servere i tusindvis: Vandlæk på køleanlæg har fået store it-systemer og flere medier til at gå i sort

Tag med Computerworld på en tur ud til nogle af de berørte virksomheder og offentlige myndigheder og hør om de reaktioner, ønsker og krav, der naturligt opstår efter sådan et massivt nedbrud

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter