Artikel top billede

Google giver ikke op: Lancerer nyt socialt medie

Google forsøger sig med endnu et socialt medie: Den hyperlokale tjeneste ’Shoelace’.

Liget fra Googles senest afdøde sociale mediet, Google+, er ikke koldt endnu, men det afholder ikke tech-giganten fra igen at forsøge med et bud på et socialt medie: Google Shoelace.

Læs også: Google+ fik dødsdom i december: Nu ligger tidplanen for henrettelsen parat

I modsætning til Google+ og Facebook satser søgegiganten i denne ombæring ikke på at kreere et altomsluttende socialt medie, men fokuserer tjenesten omkring lokale aktiviteter og events – i lighed med Facebook Events.

Her får Shoelace samtidig en integreret chat-funktion, hvor deltagerne i de lokale events og aktiviteter kan kommunikere og koordinere.

Tjenesten er et produkt fra Googles Area 120 inkubator, hvor selskabets ansatte kan afprøve nye koncepter.

”En af de mange projekter vi arbejder med i Area 120 er Shoelace, en app der hjælper mennesker med at møde hinanden over fælles interesser og aktiviteter”, fortæller en talsperson fra Google til netmediet Techcrunch.

Begrænset udbredelse

Tjenesten lever i øjeblikket kun i meget begrænset omfang ved at kræve en invitation til nye brugere og ved kun at dække New York i USA. Flere amerikanske byer skulle dog komme i folden på sigt.

Netmediet Androidpolice bemærker, at app’en bærer mange ligheder med tjenesten Schemer, endnu et eksperiment fra selskabet fra 2011 som fik trukket stikket blot tre år senere.

De inviterede brugere kan benytte Google Shoelace på iPhones samt Android-smartphones med deres respektive apps.

Læs også: Google topchef: Youtube er blevet for stort til at overvåge




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Jobindex Media A/S
Salg af telemarketing og research for it-branchen, it-kurser og konferencer

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Den digitale trussel er konstant, kompleks og stadigt stigende - også i den offentlige sektor

I dagens Danmark har vi indrettet os sådan, at alt kommunikation mellem det offentlige og borgerne foregår på forskellige digitale platforme, hvilket gør både borgerne og de offentlige institutioner skrøbelige overfor cyberkriminalitet. Samtidig lyder det fra rapporter, at de offentliges it-systemer er støvede og fulde af teknisk gæld. Dette er en farlig cocktail for de offentlige institutioner, men en særdeles lækker drink for cyber-kriminelle.

20. juni 2024 | Læs mere


Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere