Artikel top billede

Photo by rupixen on Unsplash (Foto: Photo by rupixen on Unsplash)

Forbrugerrådet: Stigende problem med virksomheder, der lokker forbrugere i digitale abonnementsfælder

Der er virksomheder, der spekulerer i, at det skal være enormt let at tegne et abonnement, men betydeligt mere bøvlet at opsige det, lyder det fra Forbrugerrådet Tænk, der efterlyser skrappere regler over for digitale abonnementsfælder

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få Forbrugerrådet Tænks vurdering af omfanget af abonnementsfælder
  • Blive klogere på, hvordan reglerne for abonnementer er skruet sammen
  • Få overblik over udviklingen i antallet af klagesager hos Forbrugerombudsmanden
896
4:30 min
I disse år oplever digtale abonnementer og medlemsklubber en stigende popularitet i internethandlen.

Men som forbruger skal man være opmærksom på et stigende antal abonnementsfælder, hvor det er let at tegne et abonnement, men til gengæld betydeligt sværere at opsige det, lyder advarslen fra Forbrugerrådet Tænk

“Vi oplever et stigende problem med digitale abonnementer, der er svære

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Sår tvivl om Netcompanys forklaring efter kæmpelæk af data: 34-årig varetægtsfængsles fire uger mere

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

På denne dato er det slut med udbredte versioner af Office: Microsoft vil have dig over på de dyrere E3-licenser

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Vil have de unge: I den kinesiske tech-sektor står man over for fyring, når man fylder 35 år

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efter exit fra Capgemini: Her er Claus Rydkjærs nye job - får topstilling i svensk milliard-koncern

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

AI-bølgen kan sætte CIO’er i en svær situation: Risikerer at blive skiftet ud