Coolshop-stifter tror på nyt liv for fysiske butikker: Åbner fem nye legetøjsbutikker inden nytår

Stifteren af webshoppen Coolshop, Jacob Risgaard, tror fuldt og fast på en ny fremtid for fysiske legetøjsbutikker. Hans nye franchisekoncept Kids Coolshop kan fremvise millionoverskud. Fem nye butikker åbner inden årets udgang.

Artikel top billede

Fysiske legetøjsbutikker har en stor fremtid foran sig. Det mener Jacob Risgaard - medstifter af webbutikken Coolshop og en af mændene bag det nye franchisekoncept inden for legetøjsbutikker Kids Coolshop.

Ifølge Børsen vil Kids Coolshop åbne fem nye butikker inden nytår. Dermed vil der være 19 butikker i kæden, og så er selskabets mål om cirka 20 butikker i Danmark nået.

Jacob Risgaard ser en fremtid for sig, hvor kunderne gerne vil køre hen til en butik for at få det, han kalder “den rigtige oplevelse”.

Det på trods af generel tilbagegang på detailmarkedet og hårde tider for legetøjsbutikker især illustreret af Top-Toys kollaps sidste år.

Coolshop var stærkt interesseret i at overtage de store Toys "R" Us-lejemål på over 1.000 kvadratmeter efter Top-Toys konkurs, fordi de passede godt til Kids Coolshop-konceptet.

Det kan du læse mere om her:
Her er Coolshop-stifter Jacob Risgaards planer med boet efter Top-Toy: På jagt efter de allerstørste butikker på mere end 1.000 kvadratmeter

I stedet blev det som bekendt Salling Group, som overtog hele Top-Toy inklusiv Fætter BR-konceptet.

Franchise-konceptet er afgørende for succes

Jacob Risgaard mener, at franchisekonceptet er helt afgørende for succes, for på den måde møder kunderne chefen for butikken og ikke en tyggegummityggende 17-årig, som er mest optaget af at opdatere sin Facebook-profil.

Jacob Risgaard siger også til Børsen, at selskabets overskud på 9 millioner kroner sidste år især skyldes, at Kids Coolshop har sammensat vareudbuddet efter børnenes ønsker i modsætning til konkurrenterne.

"De har siddet som indkøbere og lavet et katalog, der fortalte børnene, hvad de kunne lege med. Vi gjorde det modsatte. Vi lod børnene fortælle os, hvad de ville lege med," siger han til Børsen.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S