Microsoft lancerer nyt phishing-værktøj: Giver overblik over aktuelle phishing-kampagner

Microsoft har netop lanceret et nyt Office 365-værktøj, der gør det nemmere for de sikkerhedsansvarlige at tage kampen op med phishing-angreb.

Artikel top billede

Microsoft har netop rullet en ny funktion ud i Office 365 Advanced Threat Protection (ATP).

Funktionen kaldes Campaign Views. Den giver brugeren et overblik over de aktuelle phishing-kampagner - hvornår er de begyndt, hvilken udbredelse har de, hvor mange er ramt og hvilke IP-adresser og domæner bruges i angrebene.

Du kan læse mere om værktøjet i denne blogpost.

Værktøjet giver også indsigt i, om nogen i virksomheden har klikket på et af de risikable links.

Alt sammen vigtig viden for en sikkerhedsansvarlig.

I første omgang er det nye værktøj kun tilgængeligt for brugere af Office 365 Advanced Threat Protection Plan 2, Office 365 E5, Microsoft 365 E5 och Microsoft 365 E5 Security, skriver Computerworlds svenske søstermedie Techworld

En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

Lars Jacobsen

Chefredaktør på Computerworld

Se alle Lars's artikler her

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job