Artikel top billede

22 direktører forlanger bedre it af Landbrugsstyrelsen: Systemerne er ustabile og går ned

For femte år i træk går 22 direktører i samlet flok til Landbrugsstyrelsen med krav om, at driftssikkerheden i styrelsens it-systemer bliver bedre.

22 direktører fra landbrugets rådgivningscentre forlanger i samlet flok garantier for, at Landsbrugsstyrelsens it-systemer samt Tast selv-servivce bliver mere stabile.

Det sker efter fem år med gentagen kritik af systemerne, skriver Landbrugsavisen.

Direktør i Kolding Herred Landbrugsforening, Niels Peter Madsen, kalder over for avisen henvendelsen til Landbrugsstyrelsen for ‘et nødråb’ om ‘de uholdbare forhold.’

Det er femte år i træk, at der bliver rejst kritik af systemerne, men indtil videre er der ikke sket noget.

“De [systemerne, red] er ustabile, de går ned. Og når der kører ordninger med først-til-mølle, hvor medarbejderne møder rigtig tidligt ind for at sidde klar ved tasterne, risikerer de, at der er sort skærm. De risikerer også, at mens de sidder og arbejder for en kunde og er ved at være færdig efter nogle timer, er der undervejs blevet ændret på kortene, fordi der sker en løbende opdatering hele tiden. Det er ikke tilfredsstillende,” siger Niels Peter Madsen til avisen.

Landbrugsstyrelsen har en af statens største it-afdelinger og er for tiden godt i gang med en stor it-transformation, der blev sat i søen for tre år siden.

Det kan du læse mere om her: Dansk it-afdeling med 140 ansatte vil væk fra 'brændende platform'

Landbrugsstyrelsen holder til i Augustenborg i Sønderborg på Als, som styrelsen flyttede til for nogle år siden.

I sidste uge meddelte minister for fødevarer, fiskeri og ligestilling, Mogens Jensen (S), at styrelsen mener, at den har de fornødne kompetencer til at varetage alle sine opgaver.

Det skete som svar på et spørgsmål fra folketingsmedlem Mai Villadsen (EL), som var bekymret over, at blot 30 af 390 stillinger i styrelsen er besat af medarbejdere, der valgte at flytte med ud af København.

"Kan ministeren oplyse, om kompetencerne i medarbejderstaben,
der er ansvarlige for henholdsvis udbetaling af landdistriktsmidler, IT-kompetencer til udvikling af nye ordninger under landdistriktsprogrammet og landbrugsfaglige kompetencer i forhold til miljø- og klimaeffekter af tiltag under landdistriktsprogrammet, er berørt af, at kun 30 medarbejdere er fulgt med ved udflytningen af Landbrugsstyrelsen?," lød hendes spørgsmål.

Det kan du se her.

Læs også:

CGI vinder kæmpeudbud til 125 millioner kroner hos Landbrugsstyrelsen - skal overtage flere medarbejdere




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Tieto Denmark A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning 2021: Sæt automatisering og data på den strategiske dagsorden

Ved at anvende data på den korrekte måde, kan du og din virksomhed for alvor sætte skub i konkurrencen. Der ligger en værdifuld viden om kunder, kundeadfærd, konkurrenter, markeder og meget andet i den data, der svæver rundt omkring os. Med den nyeste teknologi er det endda blevet nemmere at automatisere disse processer.

16. juni 2021 | Læs mere


Cloud giver dig fleksibilitet, skalerbarhed og agilitet – men hvordan håndterer man sikkerheden?

Cloudsikkerhed handler om effektiv orkestrering og automatisering for at muliggøre hurtig detektion af og reaktion på incidents. Det handler om at eliminere kompleksitet, det handler om at fortsat sikre smidighed og fleksibilitet. På dette seminar bliver du klogere på hvordan du planlægger, designer, implementerer og kører dit cybersikkerhedsprogram effektivt.

23. juni 2021 | Læs mere


Effektiv drift og support af applikationer i Dynamics 365 FO

Med Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations (FO) er forretningssystemet flyttet i skyen. Dermed er det slut med store opgraderingsprojekter, og virksomheder og organisationer skal i stedet være klar til løbende opdateringer, som sendes ud flere gange om året. Det kræver et særligt fokus på effektiv drift af applikationerne, hvis stabiliteten i applikationerne skal opretholdes og konkurrenceevnen bevares. I dette webinar bliver du inspireret til, hvordan du får mest muligt ud af din investering i Microsoft Dynamics 365 FO med en driftsaftale, så platformen udvikler sig sammen med din forretning.

24. juni 2021 | Læs mere






Premium
Pär Fors stempler ind som ny CEO hos NNIT: Her er hans første store opgaver som topchef
Mandag rykkede Pär Fors ind på hjørnekontoret hos NNIT. Efter 14 år med Per Kogut ved roret har den 55-årige svensker nu taget over. Med en masse international erfaring i rygsækken skal han nu tage konsulenthuset til næste niveau. "Når man er ny som mig, så kan man stille dumme spørgsmål. Det er en god mulighed, der ikke bør gå til spilde," siger han til Computerworld.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
White paper
Hvordan ser kundetilfredshed ud i det moderne kontaktcenter?
Det er simpelt: Dine kunder får de svar, som de har brug for, gennem deres fortrukne kanal, med forbløffende hastighed. Gå ikke glip af denne e-bog, hvor vi gennemgår alt hvad du behøver at vide omkring Cisco Webex Contact Center.