Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

Samsung præsenterer nyt AI-projekt - kalder det et "kunstigt menneske"

Samsung har netop introduceret en ny video-chatbot, som selskabet kalder et "kunstigt menneske."

Sydkoreanske Samsung har netop løftet sløret for det, som selskabet kalder et "kunstigt menneske."

Det drejer sig om en video-chatbot, der tager form som et menneske, som man skal kunne kommunikere med.

Den nye teknologi, der kaldes Neon og baseres på kunstig intelligens, simulerer en menneskelig interaktion.

Det skriver CNBC.

Den nye video-chatbot skal eksempelvis kunne bruges til kundeservice, hvor en kunde kan snakke med den virtuelle assistent, der ifølge Samsung kan svare på forespørgsler i løbet af få millisekunder.

"Over tid vil Neon kunne fungere som tv-værter, talspersoner og skuespillere. Eller bare som venner," oplyser Samsung ifølge CNBC.

Læs også: Samsung klar med to atypiske smartphones: Sender dyre light-modeller på gaden

Den nye Neon-teknologi blev præsenteret af selskabets vicepræsident, Sebastian Seung, ved den årlige elektronikmesse CES i Las Vegas.

Planen er at sælge servicen på licens til virksomheder og privatkunder, fremgår det. Der er dog ikke fastsat priser eller lanceringsdato endnu.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Hewlett-Packard ApS
Udvikling og salg af software, hardware, konsulentydelser, outsourcing samt service og support.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: De bedste værktøjer til forankring og automatisering

GDPR er forlængst blevet en del af hverdagen i alle organisationer, og vi kan ikke komme uden om, at det koster dyrt at negligere vigtigheden af det. Det kan være en stor mundfuld at skulle holde styr på regler, håndtering og vedligeholdelse. Derfor sætter vi fokus på forankring og automatisering på denne konference.

02. december 2021 | Læs mere


Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere