Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

Forsinket it-projekt hos Nordea kan gå udover kundetilfredsen

Kunder hos Nordea er mindst tilfredse med deres mobil- og netbank. Det kan hænge sammen, at et storstilet it-projekt i Nordea er blevet forsinket.

Nordeas kunder er mindre tilfredse med deres mobil- og netbank end kunder hos konkurrenterne, viser en ny måling fra Voxmeter, skriver Børsen.

Ifølge avisen skal årsagen til det muligvis findes i, at et stortstilet nyt it-projekt om at etablere en ny kernebankplatform er forsinket.

Således er det kun to af it-projektets 16 opsatte mål, som indtil videre er blevet indfriet.

Lars Krull, der er seniorrådgiver på Aalborg Universitet, mener, at det er sandsynligt, at der er sammenhæng mellem de to ting

"Nordea har ikke fokuseret på it. Det har de ikke gjort, i tiltro til at de har fokuseret på deres store projekt, der skulle løse deres it-problemer for dem," siger Lars Krull til Børsen.

Projektet skulle være færdig i 2019, men for nylig kunne Børsen fortælle, at Nordea havde udskudt projektet til 2020.

Systemet er leveret af software-selskabet Temenos og har været under udvikling siden 2016. Det menes at den samlede regning for systemet løber op i ni milliarder dollar.

Læs også:
Morgen-briefing: Nordeas mobilbank og netbank får klø af kunderne / 3 ser frem til at blive trediestørst / Netflix fik 8,7 millioner nye kunder i butikken i fjerde kvartal




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Byg digitale løsninger omkring dit kerneprodukt og styrk konkurrenceevnen

Stadig flere virksomheder tænker digitale løsninger ind i deres samlede produktportefølje. De sælger ikke ”kun” komponenter og fysiske produkter, men styrker det samlede produktkatalog med services, der f.eks. giver indsigt i ydeevne og udnyttelse af enhederne – og som gør vedligehold langt mere kosteffektivt og rettidigt. Derfor sætter vi fokus på, hvordan du bygger eller optimerer cloudbaserede løsninger, der komplementerer dit kerneprodukt.

21. marts 2023 | Læs mere


Computerworld Cyber Briefing

Én gang om måneden leverer Computerworld Event et 30 minutters Cyber Briefing, hvor du får overblik over de mest aktuelle angreb, største trusler og tendenser samt giver dig gode råd, der kan implementeres direkte i din it-sikkerhedsafdeling. Tema: Hvor står Danmark i forhold truslen fra DDoS?

22. marts 2023 | Læs mere


Datadrevet forretning 2023

Gennem inspirerende oplæg fra personer, der – på egne eller andres vegne – har formået at udnytte data til at sikre en kant til konkurrenterne, bliver du inspireret til, hvordan din organisation kan lykkes med at høste gevinsterne gennem målrettet investering i databaseret innovation og udvikling og om, hvordan man i praksis spotter potentialet i og værdien af data.

23. marts 2023 | Læs mere