Teleselskabet 3 fortsætter fremgangen: Fik 18.000 nye kunder i det seneste kvartal

I 2019 har 3 fået 92.000 nye kunder. De 18.000 kom i det seneste kvartal.

Artikel top billede

(Foto: PR /Jacobs Schorring)

I de sidste tre måneder af 2019 fik teleselskabet 3 18.000 nye kunder, og dermed rundede selskabet 92.000 nye kunder i hele 2019.

Det oplyser 3, der netop har offentliggjort sit regnskab for fjerde kvartal af 2019.

I 2019 har selskabet haft en kundefremgang på 7 procent, og det samlede kundetal i Danmark lyder nu på 1.423.000 kunder.

Fortsætter udviklingen kan 3 sandsynligvis inden længe overhale Telia, der i dag er Danmarks tredjestørste teleselskab. I tredje kvartal af 2019 havde Telia 1.429.000 kunder.

”Det er en fornøjelse at kunne se tilbage på et 2019, hvor 3 i Danmark nåede i mål som forventet, og vi nærmer os de 1,5 millioner danske kunder. Det giver os et stærkt afsæt for 2020, som vi også har indledt med en perlerække af gode aktiviteter. Nemlig lanceringen af et stærkt marketingunivers til privatmarkedet, en udvidelse af 3LikeHome og et datadelingskoncept til mindre virksomheder, som vi har høje forventninger til. Vi er den eneste operatør i branchen, som kontinuerligt lykkes med at tiltrække nye kunder, og det skal vi blive ved med,” siger Morten Christiansen, administrerende direktør for 3 Skandinavien, ifølge en pressemeddelelse.

3 kom desuden ud af fjerde kvartal med en omsætning på 789 millioner kroner, hvilket er en fremgang i forhold til fjerde kvartal i 2018, hvor omsætning lød på 719 millioner kroner.

Driftsresultatet før afskrivninger landede på 211 millioner kroner mod 137 millioner i samme kvartal året før.

Læses lige nu

    Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

    It-løsninger | København V

    Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

    27. maj 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil