Artikel top billede

Foto: Christoffer Lund-Hansen.

Sådan arbejder Alm. Brand agilt hjemmefra: "Nogle af vores teams har faktisk produceret endnu mere software, end de plejer"

Interview: To programmer har hjulpet Alm. Brand med at arbejde agilt under coronakrisen. "Krisen har rokket ved gamle forstokkede forståelser af, hvordan kolleger arbejder mest produktivt sammen," lyder det fra koncerndirektør og CIO Kristian Hjort-Madsen. Se værktøjerne her.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indblik i hvordan Alm. Brand arbejder agilt under coronakrisen
  • Se hvilke konkrete værktøjer der bruges
  • Bliv klogere på hvordan nogle teams faktisk har øget leverancerne af software fra hjemmekontorerne
  • Læs hvilke it-medarbejdere der nyder særligt godt af hjemmekontoret
1.428
7:15 min
Siden Danmarks nedlukning som følge af coronakrisen i midten af marts, har 99 procent af Alm. Brands omkring 1.800 ansatte arbejdet hjemmerfra.

En række digitale værktøjer har været årsagen til, at den manøvre har kunnet lykkedes for den danske bank- og forsikringskoncern.

Flere teams har faktisk øget produktiviteten og producerer derfor mere software fra hjemmekontorerne end før krisen.

Det skyldes blandt andet de to programmer ved navn Miro og Jira, som har hjulpet Alm. Brand med at arbejde agilt.

Det fortæller Alm. Brands koncerndirektør og CIO, Kristian Hjort-Madsen, til Computerworld

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

USA bruger nu den store hammer mod cyberkriminelle: Den berygtede russiske REvil-hackergruppe blev udslettet af FBI

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Danske it-folk holder fast i deres job: Her er de ting, som alligevel kan få dem til at skifte

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Trods lovkrav halter it-sikkerheden hos danske myndigheder: 25 procent mangler at implementere kritisk e-mailsikkerhed

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Danske Keepit kickstarter nyt vækstkapitel: Jagter op mod 100 millioner dollar - forventer at være i mål til januar

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Derfor skifter Facebook navn: Vil indhegne sit betændte omdømme