Telenor har tjent mere end en kvart milliard kroner i Danmark på tre måneder: Har fået 6.000 nye kunder

Telenor har i årets første tre måneder tjent 232 millioner kroner på den danske forretning, der er vokset med 6.000 nye kunder. “Vi har været hurtige til at omstille forretningen og dirigere vores salg over på andre kanaler,” siger direktør Jesper Hansen.

Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

Telenor Danmark kommer ud af årets første kvartal med et overskud på 232 millioner kroner og en omsætning på 910 millioner kroner, viser selskabets netop offentliggjorte kvartalsregnskab.

Det svarer til, at omsætningen i den danske forretning er steget med 6,3 procent i forhold til det tilsvarende kvartal i fjor.

Driftsindtjeningen (EBITDA) er steget med 5,2 procent i forhold til det tilsvarende kvartal i fjor.

Telenor meddeler, at selskabet i kvartalet har fået 5.000 nye mobilkunder og 1.000 nye bredbåndskunder. Det betyder, at Telenor nu har 1,6 millioner mobilkunder i Danmark, hvilket gør selskabet til det næststørste efter TDC.

Selskabet har “ dermed vendt udviklingen også på dette område,” lyder det fra Telenor.

Telenor har på grund af corona-krisen lukket 34 butikker landet over og sendt langt de fleste medarbejdere hjem for at arbejde hjemmefra.

“Selv om 90 procent af vores medarbejdere har måtte arbejde hjemmefra og to tredjedele af vores butikker har haft midlertidigt lukket grundet corona, så lykkes vi med at opretholde en høj produktivitet samtidig med at vi vækster kundebasen både på mobil og bredbånd,” lyder det fra landechef Jesper Hansen.

Han peger på, at Telenor Danmark har været hurtig til at omstille forretningen efter de nye vilkår.

“Vi har været hurtige til at omstille forretningen og dirigere vores salg over på andre kanaler, hvilket kun kan lade sig gøre, fordi vi de sidste fire år har arbejdet med at digitalisere vores forretning og har nogle virkelig dygtige og omstillingsparate medarbejdere,” siger han.

Telenor indledte fornylig en stor spareplan, der skal føre til, at flere tusinder årsværk spares væk.

Det kan du læse mere om her: Telenor skærer voldsomt ned: 3.000 årsværk skal spares væk

Samtidig skiftede Telenor Danmark fornylig en måned siden ud i direktionen.

Det kan du læse mere om her: Telenor Danmark får ny direktion

Læs også:

Telenor fik flest klager fra de danske mobilkunder i 2019: Se her hvor mange klager telefirmaerne har fået

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

Jeanette Kristiansen

Circle Of Bytes ApS

Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

Christian Kamper Garst

Enterprise Rent-A-Car