Fortalt til: Lars Jacobsen | Foto: Christoffer Lund-Hansen.

Mennesker i IT

Udgivet 8. maj 2020 kl. 11.25
Da Corona brød ud i Kina lukkede landet ned overalt. Størstedelen af vores butikker blev lukket og slukket.

Nu kan vi se at butikkerne begynder at åbne i Kina igen. Det vi bruger tid og kræfter på nu er at sikre, at vi kommer i gang på en god måde.

Det, vi var interesserede i at lære, da Kina åbnede, var hvordan vi hurtigt fik folk ind i butikkerne.

I butikkerne kigger vi på hvordan de skal indrettes. Skal vi give mere plads? For der er jo ingen af os der ønske at stå lige i nakken af hinanden for at få lov til at købe et produkt - uanset om det er Pandora eller andet.

Det er de læringer, som vi nu har fået. For vi bliver nødt til at tilbyde en service, hvor der ikke står 100 kunder i en butik, men at de kommer ind styret. Så de er trygge ved at være der - og vi kan ekspedere dem hurtigt.

Samtidig skal vi kigge på, hvordan vi styrer inflow. Kan vi på en eller anden måde lave aftaler online om, at du ankommer på et bestemt tidspunkt? Så ved vi allerede, hvad det er for produkter, som du gerne vil kigge på og så har vi det klar.

Der var også en læring fra Kina, at vi ville have haft gavn af en form for køstyring for at få kunder tilbage i butikkerne - og også at indrette butikkerne anderledes med mere plads.

Det er vi faktisk i gang med at line op. Så teknologien er der. Det tester vi af i USA i fire-fem butikker over de næste fire uger.

Vi kigger på eksisterende teknologier. Vi ved godt at det måske ikke er holdbart i længden, men lige nu og her bliver vi nødt til at gøre noget for at levere den rigtige kundeoplevelse. Den kundeoplevelse der trækker folk ind i butikkerne igen.

Så kan det godt være, at der er noget teknologigæld bagefter, men lige nu kan vi gøre rigtigt meget - og vi kan gøre det hurtigt.
Peter Cabello Holmberg
CIO & SVP hos Pandora

Flere mennesker i IT Om mennesker i it



Premium
Her er Microsofts planer med Windows for 2021: Pønser på fire nye versioner
Windows 10 vil udkomme i et væld af nye afskygninger i det kommende år. Få overblikket her.
Computerworld
Stein Bagger gør comeback i ny branche: "De lignede et mafiahold, førte sig frem som nyrige og plaprede løs om urealistiske drømme"
Stein Bagger har skiftet navn og fører sig nu frem i store biler i en helt ny branche, skriver en dansk avis.
CIO
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
Job & Karriere
Se Waoos forklaring: Derfor har selskabet fyret topchef Jørgen Stensgaard med omgående virkning
Waaos bestyrelse opsiger fiberselskabets topchef, Jørgen Stensgaard, der fratræder med omgående virkning. Se hele forklaringen fra Waao her.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.