Artikel top billede

(Foto: Claus Sjödin)

Sådan undgår MobilePay at konkurrere direkte med Apple Pay

Betalinger via bluetooth er ikke specielt brugervenlig. Derfor har MobilePay kig på alternativer betalingsmetoder.

Den danske mobilbetalingsløsning MobilePay mangler den kontaktløse NFC-teknologi, for at kunne konkurrere direkte med løsninger som Apple Pay.

I stedet har fintech-selskabet fundet alternativer, til at gøre sig gældende forklarer administrerende direktør hos MobilePay, Claus Bunkenborg, til netmediet Finanswatch.

NFC-teknologien kan erstattes af bluetooth, men ifølge MobilePay-chefen fungerer den ikke nær så brugervenligt.

I stedet satses på ’scan-og-betal’ løsninger, hvor brugerne selv scanner varer ind og betaler igennem eksempelvis detail-virksomheden Coops app.

"Scan-og-betal er et bud på, hvordan fremtiden kan se ud i detailhandlen. I stedet for at betale ved kassen, så betaler man ude på gulvet, når man har varen i hånden. Det er dér, vi synes, det er interessant at være," siger Claus Bunkenborg.

Samtidig ser han muligheder i små erhvervskunder, hvor betalingssystemet Myshop på enkel vis kan forvandle en tablet eller smartphone til en betalingsterminal.

Dertil er MobilePay med mere end fire millioner brugere fortsat den fortrukne løsning til pengeoverførsler mellem brugere i Danmark.

Siden Apple Pays debut i Danmark i oktober 2017 har MobilePay set sig overhalet på mobilbetalingsfronten. I februar 2020 kunne Apple Pay tælle dobbelt så mange betalinger i fysiske butikker end MobilePay.

Læs også: MobilePay i åben krig med Nets: Vil kapre kunder fra Betalingsservice med ny billig betalings-løsning




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Byg digitale løsninger omkring dit kerneprodukt og styrk konkurrenceevnen

Stadig flere virksomheder tænker digitale løsninger ind i deres samlede produktportefølje. De sælger ikke ”kun” komponenter og fysiske produkter, men styrker det samlede produktkatalog med services, der f.eks. giver indsigt i ydeevne og udnyttelse af enhederne – og som gør vedligehold langt mere kosteffektivt og rettidigt. Derfor sætter vi fokus på, hvordan du bygger eller optimerer cloudbaserede løsninger, der komplementerer dit kerneprodukt.

21. marts 2023 | Læs mere


Computerworld Cyber Briefing

Én gang om måneden leverer Computerworld Event et 30 minutters Cyber Briefing, hvor du får overblik over de mest aktuelle angreb, største trusler og tendenser samt giver dig gode råd, der kan implementeres direkte i din it-sikkerhedsafdeling. Tema: Hvor står Danmark i forhold truslen fra DDoS?

22. marts 2023 | Læs mere


Datadrevet forretning 2023

Gennem inspirerende oplæg fra personer, der – på egne eller andres vegne – har formået at udnytte data til at sikre en kant til konkurrenterne, bliver du inspireret til, hvordan din organisation kan lykkes med at høste gevinsterne gennem målrettet investering i databaseret innovation og udvikling og om, hvordan man i praksis spotter potentialet i og værdien af data.

23. marts 2023 | Læs mere