Telia henter 14.000 nye kunder i andet kvartal af 2020: Indtægterne falder til gengæld på grund af Corona

Telia melder om fremgang på det danske marked i selskabets seneste kvartalsregnskab. Privatforretningen har vind i sejlene, men de økonomiske resultater viger en smule på grund af Corona-nedlukningen og minimale roaming-indtægter.

Artikel top billede

Resultatet er påvirket af, at vi har haft halvdelen af vores butikker i storcentre lukket i en periode, hvor vi samtidig har oplevet en markant nedgang i roaming-indtægterne grundet den kraftigt reducerede rejseaktivitet i og udenfor Danmark, siger Telias danske CEO, Thomas Kjærsgaard. (Foto: Kristian Brasen)

Telia er fortsat Danmarks tredjestørste teleselskab efter TDC og Telenor.

I andet kvartal af 2020, hvor Corona lukkede store dele af samfundet ned, hentede Telia 14.000 nye kunder ind i butikken, så selskabet nu har 1.472.000 mobilkunder i Danmark.

Det fremgår af en pressemeddelelse om selskabets seneste kvartalsregnskab.

Fremgangen er primært drevet af Telias aktiviteter på privatmarkedet.

Overskuddet i andet kvartal faldt dog med en halv procent i forhold til samme kvartal sidste år og landede på 178 millioner kroner. Det såkaldte service revenue for perioden blev på 694 millioner kroner mod 749 millioner året før.

”Resultatet er påvirket af, at vi har haft halvdelen af vores butikker i storcentre lukket i en periode, hvor vi samtidig har oplevet en markant nedgang i roaming-indtægterne grundet den kraftigt reducerede rejseaktivitet i og udenfor Danmark. Mod dette usædvanlige og udfordrende bagtæppe er jeg godt tilfreds med, at vi leverer et stabilt overskud sammenlignet med samme periode sidste år”, siger Telias danske CEO, Thomas Kjærsgaard.

I kvartalet har Telias kunder periodevist brugt op til 40 procent mere data og 60 procent mere taletid end normalt.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Trustworks

    Tillid i en Zero-Trust verden

    Med voksende trusler, nye EU-krav og øget kompleksitet er cybersikkerhed nu en central ledelsesopgave på linje med strategi og økonomi.

    Rambøll Management Consulting

    Senior Software Engineer

    Midtjylland

    KMD A/S

    BI Enterprise Architect

    Nordjylland

    IT-Forsyningen I/S

    It-arkitekt

    Københavnsområdet

    Digitaliseringsstyrelsen

    Erfaren IT-profil til videreudvikling af MitID

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil