Artikel top billede

Jeppe Rindom, stifter og administrerende direktør i Pleo samt en af initiativtagerne til den nye brancheforening for tech-startups. (Foto: Pleo)

Ny brancheforening for tech-startups afblæser krig mod ITB: "Der er på ingen måde en mission om, at vi skal kapre hinandens medlemmer”

En ny brancheforening for tech-startups er under opsejling. Men der er ikke tale om et opgør mod ITB, lyder det fra Jeppe Rindom, en af initiativtagerne bag. "Der skal ikke være krig, vi har bare forskellige virksomheder."

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i den nye brancheforening for tech-startups
  • Hvorfor Pleo-stifter Jeppe Rindom satser på samarbejde fremfor konkurrence med ITB
  • Hvor mange it-iværksættere der støtter projektet
585
3 min
Covid-19-krisen synliggjorde behovet for en sammenslutning af danske tech-startups.

Derfor er 'Brancheforeningen for tech-startups i Danmark (BTS)' ved at blive etableret. 50 fremtrædende tech-iværksættere står bag projektet, der skal give vækstvirksomhederne en større stemme.

Med etableringen af den nye brancheforening varsles der dog ikke noget opgør med IT-Branchen (ITB) eller andre veletablerede brancheorganisationer.

Det fortæller Jeppe Rindom, stifter af Pleo og en af initiativta

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ny Crayon-topchef Allan Jakobsen har store forventninger til væksten, men ser grå skyer på arbejdsmarkedet

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Lunar mangler penge: Kæmpe opkøb af Instabank i fare

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Hackere snød kunder i dansk tøjbutik til at udlevere kort-oplysninger: Datatilsynet skælder ud

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Oracle i Danmark overhaler den globale forretning på cloud: Lige nu oplever vi en ketchup-effekt, lyder det fra den danske landechef

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Nuudays nye kæmpeplatform skal køre i Azure: Forventer på sigt at flytte til Microsofts nye danske datacentre


CIO
Stort CIO-interview: Lemvigh-Müllers milliard-omsætning er blevet digital