Photo by Evelyn on Unsplash

Danske takeaway-portal leverer solidt overskud

Coronakrisen giver fremgang til den danske takeawayportal Hungry.

Den danske takeaway-portal Hungry.dk er kommet ud af det seneste regnskabsår med et overskud på 9 millioner kroner, hvilket er en betydelig fremgang i forhold til året før, hvor overskuddet lød på 5,8 millioner kroner.

Det viser selskabets seneste regnskab.

Hungrys bruttofortjensten er ligeledes vokset fra 14 millioner kroner til 19 millioner kroner.

Corona-krise er kilde til fremgang
En del af fremgangen skyldes coronakrisen, forklarer selskabets stifter og bestyrelsesformand Morten Larsen til Børsen.

Han oplyser at selskabet i løbet forårsmånederne har haft held til at få 200 nye restauranter ombord på platformen, og platformen bruges nu samlet set af 1800 danske restauranter

“Markedet vokser mere og hurtigere som følge af corona, og vi investerer derfor alt, hvad vi kan, i både markedsføring og logistik,” siger Morten Larsen til Børsen.Morten Larsen har en fortidhos Just-Eat, der i dag er en af Hungrys største konkurrenter. I løbet af de seneste år har også finske Wolt dog meldt sig som en betydelig spiller på det danske takeaway-marked.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Giv dit salg og kundeservice et løft med Dynamics 365

Microsoft har sat turbo på udviklingen af Dynamics 365, som er stærkere, mere omfattende og mere fleksibel end nogensinde før. Resultatet er et hav af nye muligheder. Både for dig, som allerede bruger dele af Dynamics' ERP-funktionalitet, og for dig som vil høste fordelene af alle de andre smarte funktioner, Dynamics 365-platformen byder på.

06. oktober 2020 | Læs mere


Netværkssikkerhed - teknologi og værktøjer til at skabe sikre netværk

Netværket er din virksomheds livsnerve: Den ofte oversete teknologi, der sikrer, at interne og eksterne medarbejdere, leverandører eller kunder har adgang til netop den information der holder driften kørende.

07. oktober 2020 | Læs mere


ESDH/ECM: Effektiv data- og dokumenthåndtering i din organisation

Den rigtige dokumenthåndtering er i den grad med til at sikre effektiviteten i din virksomhed. Det hjælper både din virksomhed og dine medarbejder til at spare tid, mindske risikoen for fejl og leve op til gældende regler. Få svar på hvilke arbejdsprocesser, der med fordel kan digitaliseres først.

20. oktober 2020 | Læs mere






Computerworld
Tesla ramt af omfattende it-nedbrud: Brugere kan ikke låse bilen op via appen
Tesla ramt af store tekniske vanskeligheder, der har fået interne og eksterne systemer til at gå ned. Tesla-ejere har ikke kunne forbindes til bilerne via appen.
CIO
Torben Fabrin og Arla måtte på få dage omstille hele deres produktion da coronaen ramte
Da coronaen ramte verden måtte mejerigiganten Arla på få dage omstille sin produktion. Samtidig voksede salget massivt til supermarkeder mens institutioner og restauranter gik næsten i stå. Hør hvordan Arla kom gennem krisen ved blandt andet være klar med realtime analytics.
Job & Karriere
På jagt efter et it-job i Jylland? Her er 10 stillinger fra Aabenraa til Aalborg, der ledige netop nu
Vi har fundet en række spændende stillinger til dig, der jagter et it-job. Her kan du vælge og vrage mellem ledige stillinger lige fra Aabenraa til Aalborg.
White paper
Stor rapport kortægger: Sådan er kundernes forventninger til en moderne kundeservice
Kender du din målgruppes foretrukne kanal til annoncering, salg og kundeservice? Ved du om salg og kundeservice arbejder godt nok sammen? Og i hvilken grad lever du op til kundernes forventninger? De spørgsmål kan du finde svar på i dette whitepaper fra Zendesk, som via knapt 5.000 interviews og spørgeskemaer har kortlagt både kunder og customer experience-folks erfaring og forventninger til en god kundeoplevelse. Whitepaperet er derfor en oplagt og overskuelig målestok, for dig der arbejder med customer experience og vil benchmarke sin egen indsagt – eller til dig, der skal til at etablere en moderne kundeoplevelse og vil prioritere indsatsen korrekt.