Zooms omsætning steget med enorme 355 procent under corona-krisen

Videotjenesten Zooms omsætning er steget med enorme 355 procent under corona-krisen.

Artikel top billede

Videotjenesten Zoom kom på alles læber i foråret, da corona-krisen for alvor brød ud og sendte folk i hundredetusindevis hjem til deres hjemmekontorer.

Krisen betød, at Zoom fik et markant gennembrud som gratis videokonference-værktøj, der kunne anvendes til at holde videomøder med mange samtidige deltagere.

I kølvandet på successen fulgte også omsætningen, som primært genereres på Zooms betalingsløsninger.

Selskabets nye regnskabstal viser, at Zoom har været dygtig til at konvertere gratister over på selskabets betalingsløsninger.

Det hele smitter i den grad af på Zooms omsætning, der i årets andet kvartal landede på 663,5 millioner dollar, mens indtjeningen landede på 186 millioner dollar.

Det svarer til en stigning i omsætningen på hele 355 procent i forhold til det tilsvarende kvartal et år tidligere.

Antallet af kunder steg i samme periode med hele 458 procent i forhold til samme kvartal et år tidligere.

Zoom meddeler, at en del af successen skyldes, at antallet af store kunder - som for Zoom er virksomheder med en omsætning over 100.000 dollar - blev fordoblet i kvartalet til nu 988 styk.

Successen ramte selskabet hårdt i begyndelsen, da Zooms organisation slet ikke var gearet til de mange brugere, der pludselig ville være med.

Samtidig har selskabet været i det politiske søgelys for dårlig it-sikkerhed samt for sin organisering, der blandt andet betyder, at mere end 700 udviklingsarbejdere arbejder i selskabets kinesiske afdeling.

Læs også:

Fejlopsætning er den største trussel mod cloud-løsninger: "Eksisterende sikkerhedsløsninger giver kun begrænset beskyttelse"

Danske universiteter bruger Zoom i stor stil trods adskillige sikkerhedshuller: "Kan godt bruges til behandlingen af følsomme personoplysninger"

Endnu en sikkerhedsbrist fundet i Zoom: Kunne få adgang til private møder på få minutter

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Computerworld

    Dansk erhvervsliv er en del af frontlinjen

    Digitalt forsvar handler ikke blot om det militære men om at beskytte civilsamfundets funktion, påpeger Thomas Nissen i Dansk Erhverv.

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S