Artikel top billede

Ny Adform-CDO har lukket selskabets udviklingsafdeling i Hviderusland: "Det er ikke sjovt at se sine kolleger blive fyret. Det øger ikke ligefrem motivationen"

Interview: Som ny CDO for Adform lukkede Michael Andersen i foråret selskabets udviklingsafdeling i Minsk. Med fire andre lokationer for udviklingsafdelingen spredt på tværs af kloden var setuppet blevet for komplekst. "Det har måske givet organisationen et granatchok," siger CDO'en.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i hvorfor den nye Adform-CDO har lukket udviklingsafdelingen i Minsk
  • Bliv klogere på hvordan de massive nedskæringer i Adforms medarbejderstab har påvirket de ansatte
  • Få indsigt i hvordan to tidligere SimCorp-profiler skal lede Adform til succes i fremtiden
  • Se hvordan Adforms udviklingsafdeling i dag er organiseret på tværs af kloden
833
4:15 min
1. oktober runder Adforms CDO Michael Andersen ni måneder i jobbet.

Her kan han se tilbage på en hektisk første tid, der blandt andet har stået på coronakrise, Adforms største produktlancering nogensinde i form af Adform Flow-platformen og en genforening med sin tidligere SimCorp-kollega Troels Jensen, der i april blev ny Adform-topchef.

Der har i sandhed været knald på, og Michael Andersen tog da også fløjshandskerne tidligt på i sit nye job, da han henover sommeren nedlagde Adforms udviklingsafdeling i den hviderussiske hovedstad Minsk.

Det forklarer han til Computerworld.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Et af Danmarks bedste BI-huse henter millioninvestering: Går nu på jagt efter flere ansatte

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Cybersikkerhedsrådet om it-sikkerhedsbøvl i fem store myndigheder: "Det sender et signal til andre myndigheder om, at man kan tage let på sikkerheden"

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Henrik Thystrup fratræder som CIO i den danske milliardkoncern Solar: Her er hans nye job

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ny lov om dataindsamling vil kunne ramme mere end 70 procent af de danske virksomheder - digitale annoncører risikerer kæmpe-bøder

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

DSB vil købe Microsoft-ydelser for op mod 200 millioner kroner: Præsenterer kæmpe-udbud i løbet af de kommende uger