Undrer sig over ny kørekort-app til 44 millioner kroner: "Jeg kan simpelthen ikke se business casen"

Interview: Kørekort-appen har kostet 44,2 millioner kroner, men John Gøtze, ekstern lektor ved IT-Universitetet tvivler på, at appen vil være i stand til at tjene pengene ind igen.

Artikel top billede
Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Bliv klogere på, hvorfor John Gøtze, lektor ved IT-Universitetet og ekspert i it-arkitektur, undrer sig over kørekort-appen
  • Få hans vurdering af om prisen på appen
  • Få indsigt i hvad pengene er gået til
861
4:30 min
Det er helt forventeligt, at prisskiltet for den nye danske kørekort-app lander på næsten 45 millioner kroner, mener John Gøtze, der er ekstern lektor ved IT-Universitetet og ekspert i it-arkitektur.

Til gengæld er der noget andet, der undrer ham.

Event: Computerworld Cloud & AI Festival

Digital transformation | Ballerup

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.500 it-professionelle, møde mere end 60 leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

16. & 17. september 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

Christian Homann

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse