NNIT har ikke landet mange store, nye ordrer i 2020, og topchef Per Kogut er bekymret for salget i 2021 også.
Han fortæller til ITWatch, at nysalg er meget svært for tiden, da corona-krisen betyder, at det ikke kan lade sig gøre at møde potentielle nye kunder.
Det betyder, at kunderne i de fleste tilfælde går den leverandør, som de allerede har.
“Derfor er den helt store bekymring derude, når jeg taler med ligesindede, hvordan pipelinen vil udvikle sig næste år. Den ser ud til at have det svært af åbenlyse årsager. Vi er formentlig snart igennem krisen, men senskaden for os er, at nysalg er blevet svækket,” siger Per Kogut.
Han fortæller, at NNIT til gengæld har fået blod på tanden efter opkøbet af Dynamics-huset Scales for tre år siden.
Efter krisen forventer NNIT at købe et selskab om året, fortæller han.
Scales har i de seneste fire år haft nærmest eksplosiv vækst. Det har blandt andet ført selskabet til tops blandt Computerworlds vækst-kometer.
Siger farvel til Proshop - her er topchef Ivan Jæger Christiansens nye job: "Det kan godt være, det er verdens mest åndssvage beslutning, men det føles virkelig godt"
Interview: Efter fire år som topchef i det fremadstormende Proshop har Ivan Jæger Christiansen meldt sin afgang. Nu tager han hul på drømmen som medejer i et selskab. "Det kan godt være, det er verdens mest åndssvage beslutning, men det føles virkelig godt," siger han.
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag.
Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt.
Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.