Dansk sportskamera-selskab lander 150 millioner kroner - skal investeres i global satsning

Investorer lægger 150 millioner kroner på bordet hos det danske sportskamera-selskab Veo, som nu rettet blikket mod global ekspansion.

Artikel top billede

(Foto: Dan Jensen)

Den danske teknologivirksomhed Veo rejser 150 millioner kroner, som nu skal investeres i global ekspansion. Pengene kommer fra blandt andre Chr. Augustinus Fabrikker samt blandt andet Seed Capital og andre, skriver Børsen.

Veo står bag et grønt intelligent sports-kamera på en trefod, der kom i markedet for et par år siden.

Med kameraet kan man uden kameramand optage fodboldkampe, da kunstig intelligens sørger for at få de rette billeder og vinkler på optagelserne, ligesom det kan klippe kampene sammen.

Det gør det eksempelvis muligt for forældre og fans at følge med i kampe, som de ikke kan komme ud og se, ligesom Veo meddeler til avisen, at blandt andet talentspejdere anvender kameraet.

Med investeringen forventer Veo at ansætte 75 nye medarbejdere til den danske afdeling. Hertil kommer nye ansatte til de udenlandske afdelinger i Storbritannien, Tyskland og USA.

“Det betyder jo, at vi nu har midlerne til at investere mere i vores produktudvikling. Vi kommer blandt andet til at bevæge os ind i flere sportsgrene, hvor vi i dag primært fokuserer på fodbold. Vi skal have speederen helt i bund og fokusere endnu mere på USA,” siger direktør Henrik Teisbæk til avisen.

Han står sammen med Jesper Taxbøll og tv-manden Keld Reinicke bag selskabet.

Angiveligt fik Keld Reinicke ideen til konceptet, da han en dag for nogle år siden kom for sent til sin søns fodboldkamp og derfor ikke så, da sønnen scorede.

Også et andet dansk har fuld gang i forretningen på baggrund af en ide om at tracke af bolde i sportsverdenen, nemlig TrackMan.

Det kan du læse mere om her: Danske TrackMan fortsætter årelangt vækstridt: Omsætning steget med 28 procent på et år - runder nu 600 millioner kroner

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra 7N A/S

    7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

    Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job