Dansk sportskamera-selskab lander 150 millioner kroner - skal investeres i global satsning

Investorer lægger 150 millioner kroner på bordet hos det danske sportskamera-selskab Veo, som nu rettet blikket mod global ekspansion.

Artikel top billede

(Foto: Dan Jensen)

Den danske teknologivirksomhed Veo rejser 150 millioner kroner, som nu skal investeres i global ekspansion. Pengene kommer fra blandt andre Chr. Augustinus Fabrikker samt blandt andet Seed Capital og andre, skriver Børsen.

Veo står bag et grønt intelligent sports-kamera på en trefod, der kom i markedet for et par år siden.

Med kameraet kan man uden kameramand optage fodboldkampe, da kunstig intelligens sørger for at få de rette billeder og vinkler på optagelserne, ligesom det kan klippe kampene sammen.

Det gør det eksempelvis muligt for forældre og fans at følge med i kampe, som de ikke kan komme ud og se, ligesom Veo meddeler til avisen, at blandt andet talentspejdere anvender kameraet.

Med investeringen forventer Veo at ansætte 75 nye medarbejdere til den danske afdeling. Hertil kommer nye ansatte til de udenlandske afdelinger i Storbritannien, Tyskland og USA.

“Det betyder jo, at vi nu har midlerne til at investere mere i vores produktudvikling. Vi kommer blandt andet til at bevæge os ind i flere sportsgrene, hvor vi i dag primært fokuserer på fodbold. Vi skal have speederen helt i bund og fokusere endnu mere på USA,” siger direktør Henrik Teisbæk til avisen.

Han står sammen med Jesper Taxbøll og tv-manden Keld Reinicke bag selskabet.

Angiveligt fik Keld Reinicke ideen til konceptet, da han en dag for nogle år siden kom for sent til sin søns fodboldkamp og derfor ikke så, da sønnen scorede.

Også et andet dansk har fuld gang i forretningen på baggrund af en ide om at tracke af bolde i sportsverdenen, nemlig TrackMan.

Det kan du læse mere om her: Danske TrackMan fortsætter årelangt vækstridt: Omsætning steget med 28 procent på et år - runder nu 600 millioner kroner

Annonceindlæg fra MSI

MSI Cubi NUC AI 1UMG: Stor ydeevne i et lille, bæredygtigt format

MSI Cubi NUC AI 1UMG beviser, at kraftfuld performance ikke kræver stor plads.

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

Hans Christian Thisen

Norriq Danmark A/S