Efter fyringer i TDC: “Langsigtet planlægning har været forfejlet”

De kommende fyringer i TDC-selskabet Nuuday skyldes forfejlet langsigtet virksomhedsplanlægning, lyder vurderingen fra teleanalytiker Torben Rune.

Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

TDC-selskabet Nuuday er på vej med fyresedler til 125 medarbejdere, da selskabet er ‘strukturelt udfordret’ på den klassiske forretning, der er baseret på kobbernettet.

Topchef Michael Moyell siger til Børsen, at denne del af forretningen falder mere, end forretningen på de nyere forretningsområder stiger.

Teleanalytiker Torben Rune siger til avisen, at TDC nu har haft 25 år til at indstille sig på den nuværende konkurrencesituation.

“Telemarkedet er selvfølgelig blevet meget større end for 25 år siden, men TDC har ikke formået at suge nok kunder til sig. Jeg kan ikke tolke det på en anden måde, end at den langsigtede virksomhedsplanlægning har været forfejlet,” siger han til avisen.

Nuuday reducerede også medarbejder-staben i marts, hvor 150 medarbejdere blev fyret.

Det kan du læse mere om her: TDC fyrer 150 medarbejdere i Nuuday

Selskabet meddeler, at der ikke umiddelbart er planer om flere fyringsrunder i år, men at det på den anden side hele tiden er nødt til at justere omkostningerne i forhold til den ‘konkurrencemæssige finansielle situation.”

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Computerworld

    Danmark i den digitale frontlinje: Forsvaret skal genoprustes – også online

    Danmark står i dag i en ny type konflikt – en, hvor grænsen mellem fysisk og digital krigsførelse for længst er udvisket.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil