Telia Danmark ramt af lukkede butikker og nedgang i roaming: Men har kompenseret ved at effektivisere

Telias årsregnskab viser en mindre nedgang på selskabets bundlinje. Men i lyset af corona, hjemmearbejde og et 2020, der har budt på udfordringer, er det tilfredsstillende, mener direktør Thomas Kjærsgaard.

Artikel top billede

(Foto: PR/ Kristian Brasen)

Teleselskabet Telia har afleveret regnskabet for fjerde kvartal 2020.

Selskabet kommer ud med et overskud på 194 millioner kroner, og resultatet foor hele året ligger på 731 millioner kroner, hvilket ligger et par procent under resultatet for 2019.

Også serviceindtægterne er faldet gennem 2020 i forhold til det forudgående år. I alt seks procent er tallet faldet siden 2019.

”I et år uden fortilfælde, og med ændrede forudsætninger som følge af covid-19, er vores finansielle resultater tilfredsstillende," konkluderer Thomas Kjærsgaard, der er administrerende direktør i Telia Danmark.

Han mener at nedgangen i lyset af corona er absolut forventeligt.

"Vi kompenserer stort set for den indtjeningsnedgang, der naturligt følger af lukkede butikker og reduceret roamingaktivitet gennem stærk omkostningsstyring og vores fortsatte effektiviseringer."

Direktøren peger desuden på, at Telia har arbejdet med digitaliseringen af forretningen. Det er eksempelvis sket ved lanceringen af en ny webshop i slutningen af 2020.

I fjerde kvartal af 2020 aktiverede Telia 10.000 nye sim-kort, hvilket bragte den samlede kundebase op på 1.494.000 sim-kort fordelt på 1.381.000 mobilkunder og 113.000 IoT/M2M-løsninger, oplyser Telia på sin hjemmeside.

Annonceindlæg fra 7N A/S

7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

Navnenyt fra it-Danmark

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job