Festival, fredagsquiz og frihed: Sådan sikrer team.blue sig toptilfredse medarbejdere

Jobglæde Med et stærkt socialt fokus, storslåede arrangementer og en lang række personalegoder kan team.blue finde sig selv blandt eliten af landets it-selskaber med de mest tilfredse medarbejdere.

Premium Kun for abonnenter
(Få gratis adgang med et Intro-abonnement)

Det får du i artiklen

  • Hvordan team.blue arbejder med medarbejdertilfredshed
  • Hvor meget selskabet er vokset på fem år
  • indblik i selskabets årlige arrangementer
1.170
6 min
Stor frihed, mange medarbejdergoder, masser af sociale arrangementer og et stærkt fællesskab.

Beskrivelserne, der går igen flere gange, kommer fra medarbejdere i Skanderborg-selskabet team.blue, der udtrykker stor tilfredshed med arbejdspladsen.

Team.blue, tidligere kendt som Zitcom, indtager andenpladsen i Computerworlds årlige jobglæde-undersøgelse, der udarbejdes i samarbejde med Jobindex, hvor de anonyme vurderinger af arbejdspladsen er hentet fra.

Bo Brandt Cramer er som HR-direktør i team.blue primus motor i arbejdet med at bevare og sikre glade og tilfredse medarbejdere. Han har været i firmaet siden 2013, hvor staben bestod af 40 ansatte. Siden er skaren vokset til i dag 165 medarbejdere.

Men uanset stabens størrelse har selskabet altid haft et målrettet fokus på de sociale aspekter samt en investeringslyst til at sikre de bedste rammer, forklarer han til Computerworld.

“Det har altid ligget dybt i virksomhedens DNA, at vi skal sørge for at behandle vores folk godt,” begynder HR-direktøren, der fortsætter:

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Efter vanskeligt år jagter aarhusianske Mjølner nu tocifrede vækstrater: Vil for alvor indtage Sjælland - her er planen

0 Premium-indhold

Nu fungerer Windows 10 sammen med Apples vilde M1-maskiner: Sådan performer maskinerne

0 Premium-indhold

Danske 3Shape tjente markant flere penge under turbulent år: Øger indtjeningen med 80 procent

0 Premium-indhold

Kun hver fjerde virksomhed i Europa er klar til en tid efter Covid-19 præget af digitale processer

0 Premium-indhold

Systematic lander top-certificering: Er blandt de bedste i verden til at levere software til tiden


Premium
Efter vanskeligt år jagter aarhusianske Mjølner nu tocifrede vækstrater: Vil for alvor indtage Sjælland - her er planen
Interview: Efter et corona-plaget år er aarhusianske Mjølner Informatics nu klar til at trykke på speederen. Topchef Brian Gottorp Jeppesen forventer tocifrede vækstrater, der især skal hentes fra det sjællandske marked. Se hans plan for 2021 her.
Computerworld
Næste uge går det løs: Apple inviterer til event på utraditionel vis
Apples store event i næste uge blev afsløret af Siri før tid. Få overblik over, hvad Apple ventes af løfte sløret for.
CIO
Har du rost din mellemleder i dag? Snart er de uddøde - og det er et tab
Computerworld mener: Mellemledere lever livet farligt: Topledelsen får konstant ideer med skiftende hold i virkeligheden, og moden går mod flade agile organisationer. Men mellemlederen er en overset hverdagens helt med et kæmpe ansvar. Her er min hyldest til den ofte latterliggjorte mellemleder.
Job & Karriere
"Vi var nødt til at sige til dem, at I er nødt til at sende ham hjem nu, for han begynder at knække"
"Vi var nødt til at sige til dem, at I er nødt til at sende ham hjem nu, for han begynder at knække"
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.