På torsdag ventes Dell at løfte sløret for flere lanceringer inden for forbrugerelektronik heriblandt en direkte konkurrent til Apples lille musikafspiller Ipod. Det skriver Cnet.
Ipod-konkurrenten er første udspil i den texanske pc-producents langsigtede strategi inden for forbrugerelektronik Ifølge Cnet begyndte Dell allerede sidste efterår at bevæge sig ind på den mere underholdningsprægede del af forbrugerelektronikken med produkter som musikafspilleren Digital Jukebox, Media Center pc'er og fladskærms-fjernsyn.
Det digitale hjemmemarked
Offensiven skal skaffe Dell en placering på det såkaldte digitale hjemmemarked, hvor forbrugerne bruger teknologien til at dele multimedia som musik og film mellem pc'en og mere traditionelle elektroniske apparater som fjernsynet og stereoanlægget.
Flere pc-producenter heriblandt Dell og HP ser store muligheder inden for forbrugerelektronik. Der har været mange svipsere, men ikke mindst Apples succes med Ipod har vist det store potentiale og muligheden for at konkurrere med etablerede varemærker som Sony.