Microsoft forbereder sig på at kontorerne åbner igen med dedikeret møde-hardware

Microsoft Ignite 2021:Microsoft er klar med spritny kollektion af intelligente højttalere og skærme til mødelokalet.

Artikel top billede

Mens corona-pandemien gør, at kontorer og mødelokaler kloden over samler støv, mens medarbejderne er hjemsendt, forbereder software-giganten Microsoft sig på genåbningen.

Det fremgår af lanceringen, at en stribe dedikerede enheder til mødelokalet under it-messen Ignite 2021.

Her løfter selskabet sløret for to nye ’Intelligent Speakers’, som udmærker sig ved at kunne optage stemmerne fra op til 10 mødedeltagere.

Som en særlig sidegevinst, kan de forskellige personers input transskriberes i realtid og lagres som konversationer med de enkelte mødedeltageres input gemt som selvstændige spor.

Microsoft forsikrer samtidigt, at mikrofonerne kan slås til og fra på ethvert givent tidspunkt af hensyn til sikkerheden og privatliv.

Se også: 20.000 deltagere i dit næste Teams-møde? Sådan lukker Microsoft omverdenen ind i chat-programmet

Spiller sammen med Teams og tredjeparter

Microsofts nye højttalere er skabt til at fungere i samspil med chat- og videoplatformen Teams, hvor en ny feature til ’Teams Rooms’, giver et hurtigt overblik over både de tilstedeværende og eventuelt mødeindhold under opkaldet.

Microsoft Intelligent Speakers er dertil skabt til at fungere med en ny klasse af skærme certificerede til Teams-brug.

Disse er karakteriserede ved at have både mikrofon, højttaler, kamera og lys indbygget, så de på enkel vis kan sluttes til en pc, hvorfra Teams kan tilgås.

Blandt disse er Dell ude med en ’Video Conferencing Monitor’, mens Poly er ude med skærmen ’Poly 21’.

Læs også:
Nedtællingen i gang: Få timer til Satya Nadella og Microsoft skyder kæmpemessen Ignite 2021 i gang

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Elbek & Vejrup A/S har pr. 1. juni 2026 ansat Mikkel Bernt Buchvardt som AI Architect & Product Manager. Han skal især beskæftige sig med udviklingen af AI-Services og AI-Agenter i og omkring Business Central. Han kommer fra en stilling som Lead Data & Analytics hos IBM. Han er uddannet MSc. i softwareudvikling fra ITU. Han har tidligere beskæftiget sig med Data og BI hos KMD og Seges Innovation. Nyt job

    Mikkel Bernt Buchvardt

    Elbek & Vejrup A/S

    Pinksky ApS har pr. 1. maj 2026 ansat Jeppe Spanggaard, 29 år,  som Rådgivende konsulent, Partner. Han skal især beskæftige sig med Digitalisering med Microsoft-platformen. Han kommer fra en stilling som Microsoft 365 & SharePoint Specialist hos Evobis ApS. Nyt job

    Jeppe Spanggaard

    Pinksky ApS

    Netip A/S har pr. 1. april 2026 ansat Claus Berg som Account Manager ved netIP's kontor i Esbjerg. Han kommer fra en stilling som Client Manager hos itm8. Nyt job

    Claus Berg

    Netip A/S

    Immeo har pr. 16. marts 2026 ansat Honey Arora som Senior Manager. Han kommer fra en stilling som Data Product Owner hos Centrica Energy. Nyt job

    Honey Arora

    Immeo