Dansk spilvirksomhed sælger digitalt land for 365 millioner kroner til spil, der først udkommer næste år

Spilvirksomheden Bright Star Studios har på få måneder solgt digitale produkter for 365 millioner kroner til sit spil Ember Sword. Det er på trods af, at spillet først udkommer i 2022.

Artikel top billede

(Foto: Andras Veres / Andras Veres)

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Bliv klogere på Bright Star Studios
  • Få indsigt i planerne for spilet Ember Word, der allerede før udgivelser tiltrækker sig opmærksomhed fra gamere
381
2 min
Spilvirksomheden Bright Star Studios fra Aarhus har på få måneder solgt digitale produkter for 365 millioner kroner til et spil, der endnu ikke er færdigudviklet spil.

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Marck Stadel Klaris som Datateknikerelev ved netIP's kontor i Herning. Nyt job