It-investoren Chris Sacca har kastet sin kærlighed på danske restauranter: Her er hvad it-virksomheder kan lære af den københavnske gourmet-scene

Interview: Den danske restaurantscene er et studie i innovation og iværksætteri, som mange it-virksomheder kan lære af. Det mener den amerikanske super-investor og milliardær Chris Sacca, der udover investeringer i tech-virksomheder også har investeret i den københavnske restaurationsscene.

Artikel top billede

(Foto: Foto: TechBBQ)

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få forklaringen på, hvorfor den amerikanske stjerneinvestor Chris Sacca mener, at it-virksomheder og iværksættere over hele verden kan lære af den danske restaurantscene
  • Se hvilke lighedspunkter han ser mellem den københavnske restaurantscene og Silicon Valley
  • Få konkrete bud på, hvad du kan lære af kokke af som Noma-stifteren Rene Redzepi
  • Chris Sacca har investeret i nogle af verdens med succesrige it-virksomheder og lovende danske restauranter. Få forklaringen på, hvad der får ham til at investere og hvordan han griber investeringen an
2.194
11 min
Hvor finder du det mest innovative sted i verden?

Mange vil pege på Silicon Valley, andre på Hollywood og nogle vil måske pege på de europæiske modemekkaer i Paris og Milano.

Men ifølge den amerikanske iværksætter-guru og superinvestor Chris Sacca, så bør iværksættere og folk der beskæftiger sig med innovation i stedet vende blikke mod Danmark og tage på en rundtur i den københavnske restaurantscene.

For her kan de ifølge Chris Sacca få en lektion i produktudvikling, moderne lederskab og historiefortælling, som ikke findes mange andre steder i verden.

“Det, som du ser i køkkenerne på de københavnske restauranter, er et eksempel på entreprenørskab, som hele verden kan lære af,” siger han til Computerworld via en videoforbindelse fra sit hjem i den amerikanske stat Wyoming.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil