Udstilling: Efterårsferie med Ragnarock i Roskilde

Kan det passe, at rocken er død? Der udbryder Ragnarock i Roskilde, og familien kan tage på gådejagt og på tour gennem rockhistoriens highlights i efterårsferien.

Artikel top billede

Museet Ragnarock er Rabalderstræde, Roskildefestival og tråd fra før og nu. Museet hylder rockens historie fra 1950’erne og frem og er placeret midt i Roskildes bydel Musicon.

I efterårsferien byder Ragnarock på fem forskellige arrangementer for børn og voksne, nemlig:

Mig & Musikken: En tur gennem hele udstillingen med musik, dans, quiz og udfordringer undervejs. Kan far danse ”The Floss” og hvordan har mor det med ”Macarena”?

På Sporet af rock: En tur, der indledes med et rygte om, at rocken skulle være død. Det er en oplevelsesjagt, der begynder, da rocken kom til Danmark, og fører deltagerne gennem små opgaver, dans og vigtige spørgsmål som for eksmepel at be- eller afkræfte at rocken er stendød.

Highlights: En rejse gennem ungdomskulturens udvikling fra 1950’erne og frem. Det er historien om, hvordan unge med musikken som lydspor har flyttet grænser og påvirket samfundet gennem forbrug, holdninger, stiludtryk og musik. På denne tur gives også svaret på det spørgsmål, nogle måske (eller måske ikke) har stillet sig selv: Hvorfor blev verdensmesteren i rock’n’roll-dans i 1957, Jørn Blach, kaldt for Gummi-Jørn?

Smattens magi: En guidet tour gennem 50 års magiske øjeblikke på Dyrskuepladsen i Roskilde. Man kommer hele vejen rundt blandt de største idoler, de vildeste koncerter, de frivillige, publikum og den evindelige smat.

Gådejagt på Festivalpladsen: Så går turen udendørs. Det er en gådejagt mellem kunstværker og musikalske minder på Dyrskuepladsen for at finde festivalens ånd. Med gådepapir og mp3-afspiller skal man sammen løse gåderne og udforske pladsen, men også hinandens musiksmag og holdninger.

Museet har en naturligt tæt kobling til byens ikoniske musikfestival, men man bliver ikke snydt som gæst. Uanset om man vil dykke ned i Smatten, danse Jailhouse Rock eller lytte til hvad der kan frembringes under en koger på Christianshavn.

Alle aktiviteterne løber i hele uge 42 / Prisen er typisk 160 kr. for voksne, mens børn kommer gratis med / Læs mere og bestil billetter her

Læses lige nu
    Computerworld Events

    Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

    Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
    Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
    Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
    Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

    It-løsninger | København Ø

    Automatisering med Copilot & Agentic AI

    Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

    Sikkerhed | Online

    Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

    Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

    Andre events | Valby

    CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

    Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

    Se alle vores events inden for it

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil